مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

طرح «فتحان» در استان همدان اجرایی می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از اجرای طرح «فتحان» در این استان به منظور ارتقاء و رشد جمعیت و فرزندآوری خبر داد.

فاطمه ستاری‌نوید دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان بهار، اظهار کرد: طرح فتحان شامل مشوق‌هایی نظیر خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات آموزشی و خدمات اقتصادی بوده که ارائه آن به خانوار می‌تواند در طرح افزایش جمعیت موثر باشد.

وی با تأکید بر مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در این امر گفت: با اولویت‌بندی برنامه‌ها و بررسی نقطه به نقطه شهر و روستا به صورت منظم و فعال می‌توان خروجی مطلوبی در طرح جوانی جمعیت به دست آورد.

ستاری‌نوید با اشاره به کاهش فرزندآوری در استان همدان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تشویقی در فرزندآوری به ویژه خانواده‌های تک‌فرزند باید در اولویت حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی پیگیری اعمال مشوق‌ها را علتی بر تحقق قانون جوانی جمعیت دانست و بیان کرد: پرداخت تسهیلات و قانونگذاری در زمینه جوانی جمعیت شیب تند کاهش جمعیت را کند کرده است.

 فرماندار شهرستان بهار هم در این جلسه که با هدف بررسی و رفع موانع و مشکلات جوانان، فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت و تسهیلگری در فرزندآوری برگزار شد، اظهار کرد: نیروی مولد و جوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های قدرت، امنیت و اقتصاد کشور محسوب می‌شود و پیشرفت یک کشور در گرو جمعیت جوان آن کشور است.

مجتبی فیض‌اللهی ادامه داد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای حمایت از خانواده و جمعیت جوانی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و باید تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی خطاب به رؤسای حاضر در جلسه گفت: با بررسی برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته باید نقاط ضعف و قوت شناسایی و در اجرای برنامه‌های سال جاری از نقاط قوت الگو گرفت.

فیض‌اللهی ادامه داد: یکی از تأثیرگذارترین اقدامات سال گذشته در حوزه حمایت از خانواده موضوع مسکن ملی بود که با کمک استاندار به جد پیگیری شد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات جوانان تأمین شرایط ازدواج است که باید همه حوزه‌های اداری و مردمی برای اجرای سیاست‌های قانون خانواده و جوانی جمعیت هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا اقدامات مؤثری را در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت انجام دهیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403021712382
  • خبرنگار : 50037