برای ایام اربعین

آب پایدار برای ۳۰۰ هزار نفر در پایانه مرزی مهران ایجاد شده است‌

مدیرعامل آبفای استان گفت: برای پایداری آب در ایام اربعین نیازمند حفر دو حلقه چاه، اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک باب مخزن ذخیره بتنی هستیم.

محمد محمدی در نشست زیر ساخت اربعین مرکزی حسینی که با حضور معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری ایلام و مشاور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه خدمات زیربنایی اربعین در پایانه مرزی مهران ۱۳۰ لیتر آب پایدار برای جمعیت ۳۰۰ هزار نفر در روز تأمین شده است.

وی افزود: مطالعات افت فشار آب در برخی مواقع که آب در انتهای خط انتقال در پایانه مرزی، پایانه برکت و پایانه اربعین کاهش می‌یابد، انجام شده است که برای رفع این مشکل، نیاز به حفر دو حلقه چاه، اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک باب مخزن ذخیره بتنی در مبادی ورودی شهر مهران بالاتر از پایانه اربعین دارد.

محمدی تصریح کرد: در حوزه مدیریت پساب تولیدی در ایام کنگره عظیم اربعین، خطوط انتقال فاضلاب و تأسیسات پمپاژ ساخته شده که فاضلاب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود و این در حالی است که ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران برای جمعیت ۳۰ هزار نفر طراحی و اجرا شده که هم اکنون به حداکثر ظرفیت خود رسیده است و در ایام اربعین ۵۷ لیتر پساب معادل ۴۹۰۰ مترمکعب در شبانه روز تولید می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان خاطرنشان کرد: برای تصفیه کامل فاضلاب ضرورت دارد مدل دوم توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهران احداث شود که نیازمند ۱۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022215660
  • خبرنگار : 71299