رئیس اداره منابع آب شهرستان کلات مطرح کرد

کاهش خسارت‌های سیلاب در کلات در گرو به سرانجام رساندن ۱۰۰۰متر دیوار ساحلی

رئیس اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: ادامه عملیات احداث دیوار ساحلی ۱۰۰۰متری شهر کلات برای کاهش خسارت‌ها و خطرات سیلاب ضروری است.

فاطمه رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای قرارداد ساماندهی و بازگشایی بستر رودخانه کلات که شامل احداث بیش از ۱۰۰۰ متر دیوار ساحلی و کف بند به صورت سنگ و ملات می‌شود در دست اجرا است.

وی بیان کرد: برآورد هزینه این پروژه توسط کارفرما و مشاور ۱۲۰ میلیارد ریال بوده که اعتبار تخصیص داده شده تاکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کلات مدیریت سیلاب را نیازمند عزم جمعی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با شرکت آب منطقه‌ای برای کاهش خسارات و خطرات سیلاب دانست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط هیدرولوژیک خاص شهرستان کلات (شیب تند و زمان تمرکز کوتاه)، ساماندهی حاشیه رودخانه‌های شهرستان کلات در اولویت است و قرار گیری شهر در حریم رودخانه که همه ساله باعث ایجاد خطرات جانی و مالی در اثر سیل می‌شود، به سرانجام رساندن عملیات احداث دیوار ساحلی شهر کلات ضروری است.

یکی از مشکلات و نگرانی‌ها در این شهرستان موضوع سیلاب‌های بهاری و فصلی است، موضوعی که همه ساله تکرار می‌شود و از سویی عدم تکمیل دیوار ساحلی تاکنون خسارت‌های بسیاری به شهر کلات وارد کرده است. با توجه به شرایط جغرافیایی و شیب‌های تند زمین در منطقه، همه ساله سیلاب‌ها و بارش‌ها خسارت‌های بسیاری به کلات تحمیل می‌کند که در این خصوص شهرستان نیازمند اعتبارات مورد نیاز است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417487
  • خبرنگار : 30147