دكتر ميهن بهرامي، منتقد و دكتر فلسفه: سينماگر، پژوهشگر و نظاره‌گر جامعه است و ماحصل آن را در فكر خودش مي‌آورد

وضعيت كنوني سينماي ما مثل سر فصل «بازار سر ميدان» ژان كريستف، اثر روحي رواني است. دكتر ميهن بهرامي، منتقد و دكتر فلسفه در گفت و گو با خبرنگار ايسنا، ضمن بيان اين مطلب افزود: ما در هجوم تصوري از مدرنيسم هستيم. مدرنيسم لباس نيست، ماشين و كامپيوتر نيست؛ مدرنيسم فكر است و فكر بايد جهش داشته باشد. اگر جهش نداشته باشد هيچ وسيله ابزاري نمي‌تواند آن را حركت دهد. وي در ادامه گفت: مدرنيسم آگاهي است، اگر امپرسيونيسم‌ها آگاهي ژرفي از جهان بدست نياورده بودند و يك پشتوانه حيرت‌انگيز از تكنيك نداشتند، نمي‌توانستند يك دفعه نقاشي را به باغ و بيابان ببرند و بگويند نقاشي به آب و هوا احتياج دارد و اكسپرسيونيست‌ها از خطوط تشريح حالات دروني را مواد مي‌كنند؛ بعد شعر اكسپرسيونيست مي‌آيد، معماري و فرهنگ اكسپرسيونيستي مي‌آيد. وي در پايان گفت: سينماگر، پژوهشگر و نظاره‌گر جامعه است و ماحصل آن را در فكر خودش مي‌آورد؛ آيا ما كارگرداني را داريم كه موضوع خودش را بسازد؟، موضوعي كه از ذهن و قلبش بيرون آمده باشد؟. موضوعي كه خودش در زندگي كشف كرده است. موضوعي كه دركش كرده باشد؟، نه آن كه هر روز باشد و هيچ نوع بينشي را به بيننده نمي‌دهد. انتهاي پيام
  • سه‌شنبه/ ۸ آذر ۱۳۷۹ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: علمی2
  • کد خبر: 7909-00298
  • خبرنگار :