«صاعقه» پرواز كرد/كامل/ ـ وزير دفاع:صاعقه محصول حفظ روحيه انقلابي در زمان صلح است فرمانده‌ كل ارتش:پرواز جنگنده صاعقه پيامي روشن به تهديدات فرامنطقه‌يي است

صبح روز پنج‌شنبه با حضور سردار محمد نجار وزير دفاع، صالحي فرمانده كل ارتش، ميقاني فرمانده‌ نيروي هوايي ارتش، بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي مجلس و طلايي‌ نيك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، هواپيماي صاعقه ( نسل جديد فوق مدرن آذرخش) صبح روز پنج‌شنبه پرواز آزمايشي خود را بر فراز آسمان تهران انجام داد.

پرواز جنگنده صاعقه پيامي روشن به تهديدات فرامنطقه‌يي است

فرمانده‌ كل ارتش با اشاره به اظهارات اخير مقامات فرانسوي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: برخي از اين تهديدات مصرف داخلي دارد. كشور فرانسه به پير بي‌دندان معروف بوده و اخيرا دندان مصنوعي پيدا كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرلشگر عطاءالله صالحي كه در حاشيه‌ پرواز جنگنده صاعقه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، پرواز اين جنگنده را پيامي روشن براي تهديدات فرامنطقه‌يي دانست و گفت: در گذشته محدوديت‌هاي بسياري در امور مربوط به دانش هواپيما داشتيم؛ اما امروز اين دانش را كسب كرده‌ايم و فعاليت‌هاي ما نيز مداوم خواهد بود.

وي درباره روند طراحي و ساخت محصولات دفاعي افزود: در ابتدا نمونه‌ها، اختراع و طراحي مي‌شوند و سپس آن‌ها را پس از بررسي براي توليد انبوه به وزارت دفاع واگذار مي‌كنيم.

صالحي با تاكيد بر اين كه اين موفقيت ثمره وحدت نيروهاي مسلح است گفت: در زمان تهاجم ابتداي انقلاب به كشور، ما از نظر تجهيزات نظامي در سطح بالايي قرار نداشتيم و با توجه به تحريم نيز مشكلات بسياري برايمان به وجود آمده بود؛ اما امروز توانسته‌ايم روي پاي خود بايستيم و توليدات فراواني در عرصه‌هاي مختلف داريم.

فرمانده‌ كل ارتش هم‌چنين با اشاره به اين كه در هيچ زماني كشور ما پس از جنگ عاري از تهديد نبوده خاطرنشان كرد: ما شاهد تهديدها بوده‌ايم؛ اما از سوي ديگر آمادگي‌ خود را حفظ كرده‌ايم. عصبانيت دشمنان نيز زماني شكل مي‌گيرد كه قدرت ما بيشتر مي‌شود.

صالحي با تاكيد بر اين‌كه " همواره آمادگي خود را حفظ خواهيم كرد" گفت: طراحي صاعقه حاصل تعامل وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ارتش بوده و امروز تمام نيروهاي مسلح با وحدت، تجربيات خود را در اختيار يكديگر قرار مي‌دهند.

فرمانده كل ارتش با اشاره به اين‌كه " عمده‌ترين عامل دفاع ما جوانان هستند" تصريح كرد: دشمنان ما همواره تهديدات خود را زياد مي‌كنند. آن‌ها در سالگرد هفته‌ دفاع مقدس به دنبال تضعيف روحيه‌ ما هستند؛ ولي براي ما، اين‌گونه اقدامات تجربياتي پير و كهنه هستند.

صاعقه محصول حفظ روحيه انقلابي در زمان صلح است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: امروز بين صنعت و نيروهاي مسلح، هماهنگي بسيار خوبي به وجود آمده و «آذرخش» و «صاعقه» كه حاصل اين هماهنگي است، به ثمر رسيده و وارد توليد صنعتي شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سردار محمد نجار در حاشيه پرواز آزمايشي جنگده‌ صاعقه در جمع خبرنگاران با گرامي داشتن هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره رشادت‌ها، فداكاري‌ها و جانبازي‌ها مردان و زنان ايران زمين و نيروهاي مسلح گفت: امروز موفق شديم سه فروند هواپيماي صاعقه‌ توليد شده را وارد بخش صنعتي كنيم.

وي تاكيد كرد كه مراحل طراحي تا ساخت اين سه فروند توسط نيروي هوايي ارتش با مشاركت صنايع هوايي وزارت دفاع انجام شده است.

نجار افزود: ‌در زمينه ساخت بالگرد، جنگنده و هواپيماهاي بدون سرنشين تلاش‌هاي بسياري كرده‌ايم و در حال ساخت نوعي بالگرد ملي هستيم كه هم در نوع تهاجمي و هم در بخش ترابري قابل استفاده است.

وزير فاع هم‌چنين با بيان اين كه هواپيماي 140، 52 نفره‌ مسافربري در اصفهان ساخته مي‌شود خاطرنشان كرد كه با توپولف روسيه در حال مذاكره هستيم تا هواپيماي صد نفره و دويست نفره بسازيم.

وي هم‌چنين گفت كه امروز در زمينه تعميرات اساسي، بزرگ‌ترين آشيانه را در اختيار داريم و اخيرا سه فروند هواپيماي 747 را آماده كرده‌ايم.

نجار افزود: امروز تعميرات هواپيماهاي نظامي و غيرنظامي در اين آشيانه به دست متخصصان ايراني در حال انجام است و در حال ساخت چهار نوع هواپيماي بدون سرنشين ديگر هستيم.

وي گفت كه اين هواپيماي چندمنظوره در حال آزمايش و ساخت هستند.

وزير دفاع هم‌چنين با اشاره به اين‌كه " جنگنده‌ صاعقه يكي از جنگنده‌هاي نسل جديد با پيشرفته‌ترين تكنولوژي است" خاطرنشان كرد: زماني در اين كشور آمريكايي‌ها حتي اجازه‌ تعمير به متخصصان ما نمي‌دادند؛ اما امروز با يك مقايسه‌ ساده مي‌بينيد كه ما طراح جنگنده هستيم و اين به معناي تحقق شعار «ما مي‌توانيم» و محصول تفكر بسيجي است.

نجار در ادامه با بيان اين‌كه " در حال توليد صد فروند هواپيماي 140 هستيم" خاطرنشان كرد: امروز قراردادهاي بسياري با نيروهاي مسلح براي خريد اين هواپيما داريم.

وي هم‌چنين گفت كه وزارت دفاع وظيفه‌ پشتيباني نيروهاي مسلح و تجهيز آن‌ها را دارد و در بخش هوا و فضا نيز فعاليت‌هاي بسياري كرده است.

نجار ادامه داد: من با قاطعيت عرض مي‌كنم طراحي و ساخت نسل جديد جنگنده صاعقه و ساير پروژه‌هاي وزارت دفاع كه يا به طور مشترك توسط وزارت دفاع و نيروهاي مسلح انجام مي‌شود، نشان مي‌دهد كه با وجود سختي‌ كه حفظ روحيه‌ انقلابي در زمان صلح دارد، متخصصان شجاع و غيرتمند و دلسوز و باانگيزه‌ نيروهاي مسلح، روحيه انقلابي خود را حفظ كرده‌اند.

وزير دفاع خاطرنشان كرد: با وجود تحريم و محدوديت‌هاي فراوان و فشارهاي رواني و تبليغاتي دشمن نيروهاي مسلح روحيه‌ خود را حفظ كرده‌اند و من بايد همين جا و از طرف همه شما عزيزان خدمت مقام عظماي ولايت عرض كنم كه سربازان ولايت در وزارت دفاع، نيروهاي هوايي و ساير نيروهاي مسلح با همان روحيه دوران دفاع مقدس، يعني روحيه‌ و تفكر بسيجي، جهادي و انقلابي، ايثار و تلاش و روحيه‌ نظم و پشتكار، آماده دفاع از كشور هستند.

وي هم‌چنين به وجه تسميه صاعقه براي اين جنگنده اشاره كرد و گفت: صاعقه پنج حرف دارد كه از صلابت، اراده، عقيده، قوام و همت والاي شما عزيزان نشان دارد.

وزير دفاع خاطرنشان كرد: پروژه‌ صاعقه نماد روحيه‌ انقلابي، تفكر بسيجي، جهادي و محصول وحدت و همدلي و تحقق شعار «ما مي‌توانيم» است و اتحاد و همدلي را در سال اتحاد ملي، به معناي واقعي كلمه به منصه ظهور رساند.

نجار هم‌چنين خاطرنشان كرد: اين پروژه كه نماد روحيه انقلابي، انسجام و وحدت متخصصان وزارت دفاع و نيروي هوايي است با پرواز غرور‌آفرين خود توسط خلبانان شجاع، با نيروهايي همچون صاعقه، چشم دشمنان اين مرز و بوم را كور خواهد كرد و در ميدان دفاع از كشور همچون صاعقه اردوگاه دشمن را به آتش خواهد كشيد.

وزير دفاع با بيان اين كه اين موفقيت بزرگ را محصول روحيه‌ انقلابي در زمان صلح مي‌دانم خاطرنشان كرد: ابتدا به فرماندهي معظم كل قوا كه با فرماندهي مقتدرانه و رهنمودهاي راهگشا و بن‌بست شكن خود، نيروهاي مسلح را هدايت و رهبري مي‌كنند، تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم. همچنين اين موفقيت بزرگ را به حضور فرماندهي كل ارتش و فرماندهان متخصصان و خلبانان نيروي هوايي ارتش و همكاران سختكوش خودم در وزارت دفاع تبريك مي‌گويم.

وزير دفاع افزود: روي اين نكته مهم تاكيد دارم كه عزيزان! ما با همان روحيه‌ انقلابي، جهادي و بسيجي دفاع مقدس، قادر خواهيم بود در عرصه‌ فن‌آوري جديد شعار «ما مي‌توانيم» را به معناي واقعي كلمه نشان دهيم. ما مي‌توانيم با وجود تحريم‌ها، تهديدها و فشارهاي سياسي، رواني و تبليغاتي دشمنان اين روند را با قوت بيشتري ادامه دهيم و روي پاي خود بايستيم، كشور خود را بسازيم و پيشتاز علم و فن‌آوري بيشتر و توسعه و عمران و آبادي در منطقه‌ باشيم.

نجار خاطرنشان كرد: پروژه‌ صاعقه يك جهش به سوي افق چشم‌انداز بيست ساله‌ي كشور است كه به دست شما عزيزان تحقق يافته؛ البته كار ما سخت است؛ همان طور كه حفظ روحيه‌ انقلابي سخت و مشكل است.

وزير دفاع در پايان تاكيد كرد: ما نبايد به اين پيشرفت‌ها اكتفا كنيم. بايد براي تحقق كامل سند چشم‌انداز بيست ساله‌ كشور به سمت طراحي و توليد نسل پنجم هواپيماهاي جنگنده كاملا ملي و بومي با توجه به روحيه‌ انقلابي و جهادي كه داريم، برويم. اين آرمان‌ها نيز با همت و تلاش شما دست‌يافتني است.

احساس غير قابل وصفي از پرواز با يك جنگنده ايراني داريم

خلبان جنگنده صاعقه گفت: با توجه به پيش‌بيني و آزمايش‌هايي كه صورت خواهد گرفت اميدواريم هواپيماهاي صاعقه نسبت به هواپيماهاي ديگر مانورپذيري بيشتري پيدا كند.

به گزارش ايسنا خلبان منفردزاده در حاشيه پرواز جنگنده صاعقه افزود: پرواز با جنگنده صاعقه افتخار بزرگي بود كه نصيب من شد.

وي افزود: براي من افتخار بزرگي بود كه با يك هواپيماي ايراني بر فراز آسمان ايران پرواز كردم.

گرجي خلبان ديگر هواپيماي صاعقه نيز با ابراز خرسندي از موفقيت متخصصان ايراني در ساخت اين هواپيما گفت: خلبانان بسياري با توانايي‌هاي بالا در كشور حضور دارند ولي افتخار پرواز اول با صاعقه نصيب من شد.

وي با بيان اين‌كه " احساس غير قابل وصفي از اين پرواز دارم" تصريح كرد: بسيار خوشحالم كه با هواپيمايي پرواز كردم كه دستاورد صنعت‌گران و متخصصان ايراني و همكاران و دوستانم بوده است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8606-16882
  • خبرنگار :