به انگيزه‌ي پخش تله‌فيلم «دره روشنايي» از اخلاقي‌ترين فيلم‌هاي اخير آمريكا

«دره روشنايي» برغم آن كه فيلمي تلويزيوني است، اما از آن دست آثاري است كه مي‌توان به عنوان يك تله فيلم موفق از آن ياد كرد؛ «دره روشنايي» با بهره‌وري بالا از امكان كار با دوربين ديجيتال، تصاويري زيبا از درامي لطيف را پيش روي تماشاگر قرار داده‌است.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، «دره روشنايي» با عنوان اصلي(The Valley of Light) محصول سال 2007 آمريكا است كه در مدت زمان يك ساعت و 37 دقيقه به شيوه‌ي رنگي ساخته شده‌است. كارگردان اين فيلم برنت شيلدز است و برخلاف آن كه بيشتر او را به عنوان تهيه‌كننده مي‌شناسند، تهيه فيلم «دره روشنايي» را خود بر عهده نگرفته است. «دره روشنايي» را با نام «دره روشنايي يونان» هم مي‌شناسند.

** داستان فيلم

فيلمنامه‌ي «دره روشنايي» به قلم كميل توماسون بر اساس كتابي از تري كي به نگارش درآمده‌است. داستان اين فيلم درباره سربازي كارآزموده در جنگ جهاني دوم است كه پس از پايان جنگ براي يافتن خانواده‌اش به خانه بر مي‌گردد. او در راه با پيرمردي برخورد مي‌كند كه بعدها پي مي‌برد، سال‌ها پيش مرده‌ است. پير مرد او را به منطقه‌اي آرام با مردمي مهربان دعوت مي‌كند. در اين منطقه سرباز كه يك ماهيگير چيره دست است مشغول به كار مي‌شود، اما هنوز احساس تنهايي و اندوه مي‌كند. در ادامه نشانه‌هاي مختلفي در مسير او قرار مي‌گيرد تا بتواند به ارزش زندگي و محبت اطرافيان پي ببرد و زندگي را با انرژي تازه‌اي دنبال كند.

** درجه بندي فيلم

تله فيلم «دره روشنايي» يكي از اخلاقي‌ترين فيلم‌هايي است كه طي سال‌هاي اخير در آمريكا ساخته شده‌است. در اين فيلم آمار صحنه‌هاي غيراخلاقي و خشونت‌بار به عدد صفر مي‌رسد و هيچ كدام از شخصيت‌هاي فيلم از مشروبا الكلي استفاده نمي‌كنند.

**‌جوايز فيلم

تله فيلم «دره روشنايي» در اورگان و كاليفرنيا تصويربرداري شده است. اين تله فليم تنها در جشنواره‌هاي تلويزيوني حضور داشته‌است؛ «دره روشنايي» در جشنواره تلويزيوني امي، نامزد دريافت جايزه بخش بهترين تصويربرداري يك فيلم تلويزيوني يا سريال كوتاه بوده‌است؛ ساخته برنت شيلدز نامزد دريافت بهترين بازيگر مرد از جشنواره فيلم هنرمندان جوان نيز بوده‌است.

** درباره‌ي كارگردان

برنت شيلدز، بيش از آن كه در عرصه‌ي كارگرداني فعاليت داشته باشد، به عنوان يك تهيه‌كننده مطرح است؛ او تا به حال 61 فيلم تلويزيوني و سريال را در مقام تهيه كننده اجرايي و تهيه‌كننده توليد كرده‌است؛ اين در حالي است كه تنها ساخت پنج فيلم در پرونده كاري او ثبت شده‌است و دره روشنايي آخرين فيلم اوست. برنت شيلدز اول مارس 1963 در كاليفرنيا متولد شد و تا به حال چهار بار نامزد دريافت جايزه امي شده‌است؛ او قصد دارد بزودي يك فيلم سينمايي با نام «كودكان ايرنا» را براي سال 2009 تهيه‌ كند.

** بازيگران فيلم

نقش اصلي فيلم «دره روشنايي» را كريس كلين بازي مي‌كند. او در اين فيلم ايفاگر نقش «نوآ» همان سرباز بازگشته از جنگ است؛ كلين 14 مارس 1979 در آمريكا به دنيا آمد و تا به حال در بيش از 20 فيلم بازي كرده‌است. او هم اينك مشغول بازي در فيلم «اكسپتس» است و در سال 2009 نيز براي بازي در سه فيلم قرارداد دارد. كريس كلين در سال 2001 به عنوان بازيگر جوان آينده‌دار از سوي هاليوود انتخاب شده‌است و اين تنها جايزه او در طول فعاليت كوتاه هنري‌اش محسوب مي‌شود. در كنار كريس كلين، گرشن مول، زاك ميلز، جي او ساندرس و جف پري بازي كرده‌اند.

** پخش از تلويزيون

تله فيلم «دره روشنايي» پنجشنبه هفته گذشته در قالب برنامه «سينما يك» پخش شد و سه شنبه (12 آذر ماه) ساعت 23 و 30 دقيقه تكرار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۱ آذر ۱۳۸۷ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8709-06515
  • خبرنگار : 71012