ساخت استادیوم در مزار شریف با کمک یک میلیون دلاری ایران

والی بلخ کلنگ ساخت استادیوم سرپوشیده مزار شریف را که با کمک مالی یک میلیون دلاری جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود را به زمین زد.

والی بلخ کلنگ ساخت استادیوم سرپوشیده مزار شریف را که با کمک مالی یک میلیون دلاری جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود را به زمین زد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری صدای افغان، والی بلخ حین بر زمین زدن کلنگ استادیوم سرپوشیده مزارشریف ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تأمین مالی این پروژه گفت: از رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان هم به دلیل امضای این پروژه با جمهوری اسلامی ایران، تشکر می کنم.

عطا محمد نور والی بلخ خطاب به جوانان ورزشکار این ولایت گفت: ما در خدمت شما هستیم و بهترین زمین و بهترین امکانات ورزشی را در خدمت شما قرار دادیم تا بتوانید بهتر بازی ها را پیروز شوید.

رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان نیز طی سخنانی گفت: من به سایر ولایات هم سفر کردم ولی بلخ را نسبت به همه ولایت ها در عرصه های مختلف به خصوص رشد و توسعه ورزش الگو یافتم که خود نشانه رهبری عالی والی بلخ بوده که چندین قطعه زمین را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار داده است.

محمد ظاهر اغبر رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه این استادیوم باید 50 سال پیش ساخته می شد و امیدواریم روزی شاهد افتتاح این استادیوم باشیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه والی بلخ دو قطعه زمین بسیار خوب را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دادند که در اینجا نقش اصلی را مقام ولایت، تامین کننده هزینه این پروژه یعنی کشور ایران و اداره ورزش افغانستان به نحو احسن انجام دادند.

معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران مقیم مزارشریف نیز پیرامون طرح و نقشه استادیوم سرپوشیده این ولایت گفت: این پروژه با هزینه یک میلیون دلار از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداخت می شود.

بدخش معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران از والی بلخ خواست که در کنار کتابخانه فرهنگی فردوسی و استادیوم ورزشی، مجموعه نمایشگاه دائمی صنایع داخلی و خارجی را در آینده بنا کند.

وی با بیان اینکه نبود یک نمایشگاه دائمی در ولایت بلخ احساس می شود گفت: ایجاد مرکز نمایشگاه دائمی برای تجار و بازرگانان افغانستان به روابط حسنه دو کشور کمک می کند.

بدخش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم مسلمان و برادر افغانستانی خود بوده، تصریح کرد: امیدواریم این ارتباطات به صورت جدی و مستمر بین دو کشور وجود داشته باشد تا بتوانیم به شکل کامل تری این روابط را با هم گسترش و توسعه دهیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92030401987
  • خبرنگار :