محمد خرمشاهی: بسکتبالیست‌های جوان قهرمانی آسیا را می‌خواهند

بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان معتقد است رفاقت از اصلی‌ترین دلایل شرایط خوب تیم ملی جوانان است.

بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان معتقد است رفاقت از اصلی‌ترین دلایل شرایط خوب تیم ملی جوانان است.

محمد خرمشاهی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال جوانان در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا اظهار کرد: تیم ملی ایران در رقابت‌های غرب آسیا شرایط خوبی داشت. بچه‌ها زحمت کشیدند و با اختلاف در این رقابت‌ها قهرمان شدند. البته این قهرمانی با قدرت هماهنگی ملی پوشان بدست آمد که زیر نظر کادرفنی اردوهای خوبی داشتند و بالاخره نتیجه‌اش را هم گرفتند. معتقدم هنوز اول راه هستیم و باید بهتر و بهتر شویم چرا که رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و باید برای آن مسابقات آماده شویم.

او در پاسخ به این سوال که هدف تیم ملی در قهرمانی آسیا چیست؟بیان کرد: کادرفنی همیشه انگیزه زیادی به بازیکنان منتقل کرده و به همین دلیل تیم اعتماد به نفس بالایی دارد. همه ما برای بهترین نتیجه آماده می‌شویم. می‌دانیم که حریفان آسیایی همانند تیم‌های عربی نیستند اما ما هم شرایط خوبی داریم و برای سکوی نخست آسیا مبارزه خواهیم کرد. یک سال فرصت داریم و می‌دانم که کادر فنی برنامه خوبی برای ملی پوشان دارد. در این مدت باید اشتباه‌ها و نقاط ضعف‌مان را از بین ببریم تا در رقابت‌های آسیایی بدون هیچ مشکلی به مصاف حریفان برویم.

ملی پوش بسکتبال جوانان ایران تصریح کرد: تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد اما برای رقابت با حریفان قدرتمند باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که داریم. فدراسیون بسکتبال همیشه از ما حمایت کرده و مطمئنا برای قهرمانی آسیا نیز برنامه‌ریزی خوبی خواهیم داشت. آقای اسلامی نیز همیشه در کنارمان بوده و به ما اعتماد به نفس می‌دهد. امیدوارم بتوانیم این روند صعودی را حفظ کنیم و تا قهرمانی در آسیا پیش برویم.

خرمشاهی با اشاره به وضعیت ملی پوشان، بیان کرد: به نظر من آمادگی فنی تیم خوب است و بچه‌ها از نظر بدنی نیز رو به رشد هستند. ویژگی اصلی تیم ملی ایران این است که 12 بازیکن هماهنگ و دوست داریم. همه در یک سطح بازی می‌کنیم و در کنار هم هستیم. هیچ وقت کسی احساس تنهایی نمی‌کند و بچه‌ها برای نام ایران مبارزه می‌کنند. اینکه حس همکاری و هماهنگی در تیم ملی وجود دارد اجازه نمی‌دهد حریفان کاری از پیش ببرند. از نظر فنی نیز تاکید همیشگی ما بر دفاع است. با دفاع خوب کار می‌کنیم و فکر می‌کنم این موضوع به خوبی جواب داده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 92060502763
  • خبرنگار : 71418