پیش از اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا

سرمربی تیم ملی کانوپولو: از عنوان قهرمانی در آسیا دفاع می کنیم/ به بی توجهی‌ها عادت داریم!

محسن شیخلووند معتقد است تیم ملی کانوپولوی ایران شرایط مطلوبی دارد و برای دفاع از عنوان قهرمانی اش در آسیا راهی هند می شود.

محسن شیخلووند معتقد است تیم ملی کانوپولوی ایران شرایط مطلوبی دارد و برای دفاع از عنوان قهرمانی اش در آسیا راهی هند می شود.

سرمربی تیم ملی کانوپولوی ایران پیش از اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره وضعیت ملی پوشان اظهار کرد: ملی پوشان در آستانه اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا در هند از نظر فنی شرایط خوبی دارند. در این مدت سعی کردیم بهترین فضا را برای تیم ملی ایجاد کنیم تا بتوانند از نظر فنی و بدنی به شرایط مطلوبی برسند. تیم از نظر فنی شرایط خوبی دارد و به عنوان سرمربی خیلی امیدوارم که بچه ها بتوانند با قدرت در مسابقات آسیایی حاضر شوند و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

محسن شیخلووند با اشاره به برنامه های تیم ملی کانوپولو برای حضور در این رقابت ها تصریح کرد: برای حضور در این رقابت ها زمان زیادی در اختیار نداشتیم. همیشه اردوهای بلند مدت برگزار می شد تا تیم بتواند در طول تمرین های مختلف به آمادگی لازم برسد و به مسابقات برود. در این دوره ما اردویی 45 روزه داشتیم و بچه ها به صورت ده روزه وارد اردو می شدند و تمرین می کردند. در این مدت نیز برنامه های ما خوب پیش رفت و معتقدم در حدی هستیم که بتوانیم در هند دوباره به مقام قهرمانی قاره آسیا برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازهم تعداد تیم های شرکت کننده کم خواهد بود یا نه؟ بیان کرد: مساله کم بودن تیم های شرکت کننده به این دلیل است که اکثر قدرت های کانوپولو از شرق آسیا هستند و به این دلیل که مسافت زیادی با ایران داشتند و هزینه ها بالا بود در رقابت ها شرکت نکردند و تنها مدعیان وارد عرصه شدند. از طرف دیگر چون این رشته المپیکی نیست زیاد سرمایه گذاری نمی شود. حالا که هند میزبان رقابت ها است به نظر می رسد تعداد تیم های شرکت کننده بیشتر خواهد شد و مطمئنا کارمان سخت تر می شود. با این حال بازهم مدعیان رقابت ها ایران،‌چین تایپه و ژاپن خواهند بود. قطعا در این مسابقات 7 یا 8 تیم حاضر می شوند.

شیخلووند در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تیم ملی به دلیل تعلیق رقابت های سال قبل قهرمانی جهان را از دست داد، آیا ملی پوشان روحیه و انگیزه کافی برای رقابت را دارند یا نه؟ بیان کرد: مطمئنا این موضوع بر روحیه همه نفرات و کادرفنی تاثیرگذار بوده و نمی توان آن را کتمان کرد. با این حال تمام تلاش ما در این مدت این بوده که بتوانیم با قدرت تیم را هم از نظر روانی و هم از نظر فنی تقویت کنیم تا به مشکل نخوریم. ما تلاشمان را انجام داده ایم و امیدواریم که بازهم قدرت نمایی کنیم اما فراموش نکنیم که در این مدت فشار زیادی روی قایقرانی بوده و باید از هر نظر حواسمان را جمع کنیم.

سرمربی تیم ملی کانوپولو با اشاره به عدم توجه مسوولان به قایقرانی بیان کرد: اگر بخواهیم به توجه ها نگاه کنیم هیچ وقت نتیجه نمی گیریم و نباید دلخوش باشیم. مطمئنا ما در این دوره هم قهرمان شویم توجهی به ما نمی شود. همانطور که در دوره های گذشته این اتفاق افتاد. برای مسوولان ورزش تا جایی ارزش داریم که قرار است مدال بگیریم و بعد از آن کسی ما را به یاد نمی آورد. با حقوق 100، 150 هزار تومان و جایزه های 500، 600 هزار تومانی تنها ورزشکاران تحقیر می شوند و دیگر هیچ. این ملی پوشان دوره پیش هم قهرمان آسیا شدند اما هیچ اتفاقی نیفتاد. جایزه ها با تاخیر و ارزش پایین به ملی پوشان داده شده که واقعا انگیزه ای برای ورزشکاران باقی نمی گذارد.

او ادامه داد: متاسفانه تمام این موارد به مدیریت ورزش ما بازمی گردد که باید اصلاح شود. با این شرایط ورزشکاران انگیزه ای ندارند و افت می کنند. از طرف دیگر وقتی جوانان به الگوهای خود نگاه می کنند که تنها تحقیر می شوند وارد این رشته نمی شوند. کانوپولوی ایران از مدعیان در عرصه جهانی است اما کسی به آنها توجهی نمی کند. مگر به ملی پوشان قایقران توجهی شد؟ آنها با آن همه مدال به ایران آمدند اما انگار نه انگار. مسوولان باید بدانند هرچقدر این ورزشکاران انگیزه بگیرند بهتر رشد خواهند کرد و می توانند بزرگ و بزرگ تر شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ مهر ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92072415304
  • خبرنگار : 71418