ایده‌های شما برای رئیس جدید صداوسیما

اداره شود که دکترای علوم سیاسی‌اش را از دانشگاه بیروت گرفته و از دوران مدیریت محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کند.

سکان صدا و سیما به دست فرد جدیدی داده شده است. این «صدا و سیما» حالا قرار است به دست محمد سرافراز اداره شود که دکترای علوم سیاسی‌اش را از دانشگاه بیروت گرفته و از دوران مدیریت محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کند.

از نوشته‌ها در مورد آقای سرافراز اینطور برمی‌آید که در صدا و سیما، فرد خوش‌نامی است. او که برادر دو شهید و فرزند نماینده ولی فقیه در سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی است، در سال‌های اخیر، در مدیریت شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صدا و سیما از جمله پرس تی وی، آی فیلم و ایسپان تی‌وی موفق عمل کرده و از گفته‌هایش هم به وضوح مشخص است که نگاهی توسعه‌گرا به شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما دارد.

عزت‌الله ضرغامی، مدیری که 10 سال ریاست سازمان صدا و سیما را به عهده داشته است به خصوص در سال‌های اخیر، دچار مشکلات اقتصادی زیادی بوده است.

البته از توسعه فنی امکانات صدا و سیما در چند سال اخیر نمی‌توان چشم پوشید. علی عسکری معاون فنی سازمان صدا و سیما در آخرین گزارش خود گفته است که «در 10 سال گذشته، ۲۷۱۶ ایستگاه جدید رادیویی و تلویزیونی احداث شده، همچنین ۲۱ هزار فرستنده (رله) تلویزیونی نصب شده و ۱۸ شبکه جدید تلویزیونی در سطح استانی، ملی و فراملی راه‌اندازی شده است.» و این موضوعی است که به عقیده آقای ضرغامی بستر فنی لازم برای مقابله با جنگ نرم دشمن را فراهم آورده است.

تولید پروژه‌های پرهزینه‌ای مثل مختار و یوسف پیامبر (ع) هم از کارهایی است که در دوره آقای ضرغامی انجام شده است؛ هر چند که به واسطه شرایط مالی سازمان در سال‌های اخیر، روند تولید پروژه‌هایی که «فاخر» نامیده می‌شوند، ادامه پیدا نکرده است.

در سال‌های اخیر، منتقدان صدا و سیما علاوه بر ابراز نگرانی از ریزش مخاطبان رسانه ملی، نسبت به رویکردهای سیاسی این مجموعه نیز انتقادهایی را وارد دانسته‌اند.

حالا امیدهای زیادی به آقای سرافراز وجود دارد تا به عنوان رئیس جدید صدا و سیما با حکم رهبر معظم انقلاب، علاوه بر حل مشکلاتی که در حال حاضر صدا و سیما با آن روبه‌روست، بتواند این رسانه را به مفهوم «رسانه ملی» نزدیک‌تر کند.

به نظر شما اولویت اصلی مدیر جدید صدا و سیما باید چه باشد؟

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 93081708067
  • خبرنگار : 71359