جمالی: به خاطر مدیریت فدراسیون جودو، خداحافظی کردم/ مسافرکشی می‌کنم

جودوکار وزن 90 کیلوگرم تیم ‌ملی با بیان این که با حضور مسئولان فعلی فدراسیون جودو دیگر در این رشته فعالیت نخواهد کرد، گفت: به خاطر مدیریت ناسالمی که در این فدراسیون وجود دارد دیگر نمی خواهم در این رشته فعالیت کنم.

جودوکار وزن 90 کیلوگرم تیم ‌ملی با بیان این که با حضور مسئولان فعلی فدراسیون جودو دیگر در این رشته فعالیت نخواهد کرد، گفت: به خاطر مدیریت ناسالمی که در این فدراسیون وجود دارد دیگر نمی خواهم در این رشته فعالیت کنم.

محمد جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که در ر‌قابت‌ انتخابی تیم ‌ملی که قرار است میان او ، قاسمی نژاد و طالبی برگزار شود، شرکت نمی‌کند، ادعا کرد: دلیلی ندارد که در این ر‌قابت‌ شرکت کنم. وقتی می‌بینم مسئولان فدراسیون به خاطر این که خواهرزاده امیر قمی هستم با من به دلیل خصومت‌های شخصی بدرفتاری می‌کنند دلیلی ندارد که در این ر‌قابت‌ انتخابی شرکت کنم. چرا که اگر انتخاب هم شوم آن‌هامی‌خواهند بهانه تراشی کنند و شخص دیگری را اعزام کنند. یا این که من را در ر‌قابت‌های تیمی قرار دهند و جودوکار دیگری را در ر‌قابت‌ انفرادی استفاده کنند.

جودوکار وزن 90 کیلوگرم تیم ‌ملی افزود: در چهار سال گذشته من در تمام مسابقات آسیایی شرکت کردم و فقط در دو تورنمنت خارجی در طول این چند سال که یکی امارات و دیگری گرجستان بود حاضر شدم در حالی که همه ملی‌پوشان تیم ‌ملی به تمامی مسابقات اعزام شدند، ولی من چون خواهرزاده امیر قمی که منتقد فدراسیون است هستم، با من مشکل دارند. شب مسابقات آسیایی کویت که چند وقت پیش برگزار شد رییس فدراسیون به جای اینکه به من که تنها 26 سال سن دارم روحیه بدهد، به من می‌گوید که این آخرین فرصت توست و اگر عملکرد خوبی نداشته باشی دیگر شانسی برای حضور در تیم ‌ملی نخواهی داشت. آخر این چه حرفی است که یک رییس فدراسیون به ورزشکار تیمش می‌زند؟ وقتی این حرف را به ورزشکار بزنند آیا دیگر روحیه‌ای برای او باقی‌ می ماند که برابر حریفان مبارزه کند؟

جمالی افزود: من تنها 26 سال سن دارم و قبل از هر مسابقه‌ای به من می‌گویند که این آخرین فرصت توست، چرا که تجربه زیادی داری. مگر من نسبت به جودوکاران دیگر چقدر در مسابقات شرکت کرده‌ام که این حرف را به من می‌زنند؟ در بسیاری از مسابقات حق من را خوردند و هیچ کدام از مسئولان فدراسیون اعتراضی نکردند تا حق ما را بگیرند. نزدیک هر مسابقه‌ای به هر دلیلی من را بازی داده‌اند و در نهایت با اصرار و گریه توانستم در تیم ‌ملی حاضر شوم. پیش از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون نمی خواستند من را اعزام کنند، اما با گریه پیش آرش میر اسماعیلی و رستگار توانستم آنها را متقاعد کنم که در تیم ‌ملی حضور داشته باشم. یا پیش از مسابقات آسیایی 2015 نیز با اصرار زارعیان بود که در ترکیب تیم ملی قرار گرفتم.

وی با اعلام این که با حضور مسئولان فعلی فدراسیون جودو دیگر به فعالیت در این رشته ادامه نخواهد داد، ادعا کرد: می‌خواهم از ورزش جودو خداحافظی کنم آن هم به خاطر این که یک مدیریت ناسالم در فدراسیون جودو وجود دارد و هر طوری که می‌خواهند تصمیم گیری می‌کنند. من نمی دانم چرا مسئولان وزارت ورزش و جوانان هیچ دخالتی در فدراسیون جودو نمی‌کنند تا اوضاع را سامان دهند، مگر جوانان چه گناهی کرده‌اند که این گونه با آنها برخورد شود و عذاب بکشند.

جمالی افزود: من در حال‌ حاضر که با شما صحبت می‌کنم در شهر ری مسافرکشی می‌کنم تا خرج خانواده‌ام را در بیاورم. این چه جور مدیریت است که یک ملی‌پوش که باید همه فکر و ذکرش موفقیت در ورزش باشد، برای خرج خانواده‌اش باید مسافرکشی کند. برای ما حقوق پانصد هزار تومانی در تیم ‌ملی تعیین کرده‌اند که آن را هم هفت – هشت ماه یک بار می‌دهند. چرا وزیر ورزش و جوانان به اوضاع ما نگاهی نمی‌کند؟ منی که سال‌ها در تیم ‌ملی زحمت کشیده ام و از زندگی ‌ام گذاشته‌ام چرا حالا باید این گونه زندگی کنم. متاسفانه مسئولان فدراسیون جودو هر طور که دلشان بخواهد رفتار می‌کنند. من حتی دیگر نمی‌خواهم جودو تماشا کنم چرا که کاری کرده‌اند که از این ورزش نفرت پیدا کنم و می‌خواهم لباس‌های جودوام را بفروشم و خرج زندگی ام کنم.

جودو کار وزن 90 کیلوگرم تیم ‌ملی با تاکید بر این که جودوی ایران در حال نابودی است، خاطر‌ نشان کرد: اصلا سبک وزن‌های تیم ‌ملی را رها کرده‌اند. انگار که دیگر نمی‌خواهند در اوزان سبک وزن شرکت کنند. با این مدیریتی که در فدراسیون جودو وجود دارد، جودو باید از ورزش ایران برای همیشه خداحافظی کند. اگر سعید ملایی هم مدال می‌گیرد خودش زحمت می کشد و هیچ کس برای او کاری نمی‌کند و گرنه این مدیران ، جودوکارانی را که می‌توانند مدال آور باشند را انقدر اذیت می‌کنند تا ورزش را کنار بگذارند. مگر ما چقدر کشش داریم که بخواهیم با اینچنین شرایط اسفباری کار کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94032715879
  • خبرنگار : 71506