فرستاده آمریکا به عراق از آغاز عملیات موصل خبر داد

فرستاده ویژه آمریکا به عراق از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از دست داعش خبر داد و این مساله را از طریق بستن مسیر بین رقه و موصل دانست.

فرستاده ویژه آمریکا به عراق از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از دست داعش خبر داد و این مساله را از طریق بستن مسیر بین رقه و موصل دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برت مک‌گورک، فرستاده ویژه آمریکا به عراق و نماینده باراک اوباما در ائتلاف ضد داعش در جریان سفر به عراق در سفارت آمریکا در بغداد، به سومریه نیوز عراق گفت: عملیات آزادسازی موصل پیچیده است و برنامه‌ریزی برای آن به خوبی انجام گرفته و این عملیات از طریق بستن مسیر رقه به موصل آغاز شده است.

فرستاده ویژه آمریکا به عراق تاکید کرد که کشورش از حاکمیت عراق حمایت می‌کند و نگران حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق است.

وی تاکید کرد: نیروهای ترکیه جزو نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیستند و ما برای حل دیپلماتیک نیروهای ترکیه در عراق تلاش می‌کنیم.

مک‌گورک درباره مشارکت عربستان در ائتلاف ضد داعش گفت: مشارکت عربستان در ائتلاف ضد داعش امری است که به حیدر العبادی نخست وزیر عراق بستگی دارد و او باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه گروه‌های متفاوتی در آزادسازی موصل مشارکت دارند، افزود: امروز (شنبه) نشستی با سفیر آمریکا در بغداد و استاندار نینوا برای فراهم سازی مقدمات آزادسازی موصل برگزار می‌شود.

فرستاده اوباما تصریح کرد: حق مردم است که برای درخواست خواسته‌هایشان درباره اصلاحات تظاهرات کنند. ما در عین حال از اصلاحات حیدر العبادی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94121509695
  • خبرنگار : 71145