رئیس اداره محیط زیست کرج:

تجهیز قالیشویی‌ها به سیستم تصفیه ضروری است

رئیس اداره محیط زیست کرج بر ضرورت تجهیز قالیشویی‌ها به سیستم تصفیه خانه تاکید کرد.

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: درحال حاضر 40 قالیشویی در کرج فعالیت دارند که تنها یک مورد از آنها مجهز به سیستم تصفیه‌خانه  فاضلاب است.

وی ادامه داد: با توجه به بحران آب موجود، نصب سیستم تصفیه خانه فاضلاب برای قالیشویی‌هایی که هنوز به این سیستم مجهز نشده‌اند در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به‌ طور متوسط روزانه 20 متر مکعب پساب در هرقالیشویی تولید می‌شود که با توجه به تعداد فرش و فصول مختلف سال متغیر است.

رئیس اداره محیط زیست کرج  توضیح داد: تصفیه این میزان پساب می‌تواند تأثیر زیادی در مصرف بهینه و جلوگیری از آلودگی منابع آبی باشد.

لشکری ابراز کرد: هرچند تجهیز قالیشویی‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب سخت و پرهزینه است ولی نقش به سزایی در صرفه جویی منابع آبی دارد.

این مسئول اظهار کرد: بخشی از اقدامات مربوط به راه‌اندازی دومین تصفیه خانه قالیشویی درکرج انجام شده و به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

وی در پایان گفت: با بهره‌گیری از سیستم تصفیه‌خانه می‌وان، به میزان 80‌ درصد در آب مصرفی صرفه جویی و از آن در مراحل ابتدایی شست‌وشوی فرش استفاده کرد و از نظر بهداشتی هیچ موردی ندارد، زیرا آبکشی نهایی با آب پاک شهری انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۰۳:۵۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95040109529
  • خبرنگار :

برچسب‌ها