آماده‌باش امنیتی در مصر در سومین سالگرد کشتار حامیان اخوان المسلمین

دستگاه‌ امنیتی مصر در سومین سالگرد تحصن گسترده گروه اخوان المسلمین در میدان‌های "رابعه العدویه" و "النهضه" تدابیر شدیدی را در این کشور اتخاذ کرد.

به گزارش ایسنا،  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، فردا (یک شنبه) سومین سالگرد تظاهرات حامیان اخوان المسلیمن و محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان‌های رابعه العدویه و النهضه است که به درگیری شدید حامیان اخوان با نیروهای امنیتی مصر انجامید. در همین راستا دستگاه‌های امنیتی وضعیت آماده باش را در نهادهای حیاتی و ساختمان‌های مهم و پایگاه‌های پلیس و زندان‌ها و مسیرها اعلام کردند تا با هرگونه اقدامات خشونت آمیز گروه اخوان المسلمین مقابله کنند.

وزارت کشور نیز تعطیلات افسران و نیروها را پس از اعلام وضعیت فوق العاده لغو کرده است.

همچنین دستگاه‌های امنیتی مصر نیروهای خود را در مناطق "عین شمس"، "مطریه" و "حلوان" در قاهره و مناطق "فیصل"، "هرم"، "کرداسه" و "اکتبر" در جیزه و میدان‌های مهم در استان‌ "دلتا" به دلیل حضور نیروهای اخوان المسلمین در آن مناطق مستقر کردند.

نیروهای مسلح، تشکیلات امنیتی و افسران مامور خنثی سازی مواد منفجره و سگ‌های پلیس و نیروهای عملیات ویژه و یگان‌های واکنش سریع با همکاری با بخش‌های مختلف امنیتی مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050114088
  • خبرنگار : 71457

برچسب‌ها