انهدام 82 باند سرقت در لرستان‌

‌رئيس پليس آگاهي لرستان از كشف 84 درصدي سرقت‌ها از ابتداي سال‌جاري تاكنون در استان خبر داد.

‌به گزارش ایسنا‌، سرهنگ عباس  نظري در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پليس آگاهي از ابتداي سال‌جاري در بحث مبارزه با سرقت، اهدافي را پيش رو داشته و براي تحقق اين اهداف، با تشكيل جلسات مختلف و برنامه‌ريزي‌هاي مناسب اقدامات درخور توجهي انجام داده است.

وي با اشاره به اينكه اجراي 22طرح پاكسازي و مبارزه با سرقت در سطح استان، از اقدامات خوب پليس آگاهي در كشف جرم و مبارزه با سرقت است، افزود: با افزايش گشت‌ها و اقدامات ايمني و كنترلي در جاده و محورهاي مواصلاتي استان، شاهد كاهش 64  درصدي وقوع سرقت محموله و نيز افزايش 152‌ درصدي كشف اين نوع جرم مواجه بوده‌ايم.

رئيس پليس آگاهي لرستان با بيان كاهش 7 درصدي وقوع  سرقت احشام و افزايش 55 درصدي كشفيات مربوطه در استان، تصریح کرد: در راستاي مهار سرقت توجه و تمركز بر انهدام باندهاي مهم سرقت در دستور كار اين پليس قرار گرفت و اقدامات اطلاعاتي و كنترلي وسيعي در زمينه شناسايي آنها صورت گرفت، به‌طوري‌كه انهدام 82باند مختلف سرقت از ابتداي سال تاكنون، نتيجه برنامه‌ريزي صحيح و اقدامات منسجم اطلاعاتي و كارآگاهي اين پليس در زمينه مبارزه با سرقت بوده است.

نظري اضافه کرد: پليس آگاهي در راستاي ارتقاء سطح آگاهي شهروندان در بحث پيشگيري از وقوع جرم و ارائه راهكارهاي پيشگيرانه به شهروندان نيز اقدامات مناسبي از جمله مصاحبه‌هاي خبري در صدا و سيماي استان، نشست خبري با اصحاب رسانه، آموزش‌هاي همگاني در مساجد، مدارس  و نهادهاي دولتي، شركت كارشناسان مبارزه با سرقت در برنامه‌هاي مختلف صدا و سيما - نصب و پخش بنر و بروشورهاي هشداري و ...، انجام  كه  بازخورد آن ‌كاهش 7 درصدي وقوع سرقت در سطح استان بوده است.

وی گفت: در طي 8 ماهه گذشته توسط كارشناسان اداره مبارزه با سرقت‌، 102 مورد بازديد و سركشي از پاركينگ‌هاي سطح استان صورت گرفت كه نتيجه آن افزايش 15 درصدي كشفيات سرقت موتور سيكلت در سطح استان بوده است.

رئيس پليس آگاهي لرستان بيان کرد: اقدامات پليس آگاهي استان در برخورد و مبارزه با سارقان جيب‌بري قابل توجه بوده به‌طوري‌كه در بحث  دستگيري مجرمان و انهدام  باندهاي حرفه‌اي در اين راستا منجر به كاهش 63 درصدي وقوع و افزايش 55 درصدي كشفيات  در استان شده است.

نظری اظهار کرد: از جمله سرقت‌هاي مهم كه داراي بازتاب مختلفي در سطح اجتماع و اذهان عمومي است، سرقت‌هاي به عنف بود ه كه با تلاش شبانه‌روزي ماموران، شاهد كاهش 27 درصدي وقوع و همچنين افزايش 27 درصدي كشفيات در مدت مذكور بوده‌ايم.

وی با بيان اينكه پليس آگاهي در پيشبرد اهداف سازماني خود در برقراري امنيت، پيشگيري و مبارزه با سرقت، نيازمند همكاري شهروندان است. ‌

انتهاي پیام

  • شنبه/ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95092011863
  • خبرنگار :

برچسب‌ها