فرمانده انتظامی شهرستان همدان اعلام کرد

بیشتر نزاع‌ها در همدان خانوادگی است

فرمانده انتظامی شهرستان همدان از کاهش 30 درصدی مجموعه سرقت‌ها در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پژمان قویمی یک‌شنبه 26 دی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: میانگین مجموعه سرقت‌ها در همدان به طور تقریبی 30 درصد کاهش یافته این درحالیست که میانگین کشوری آن چهار درصد است.

وی با بیان اینکه طی 9 ماه گذشته در بحث سرقت از منزل نسبت به مدت مشابه پارسال 27 درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: در سرقت از مغازه‌ها 45 درصد و طلافروشی‌ها 100 درصد کاهش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک فقره سرقت از بانک داشته‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه در 9 ماهه امسال هیچ موردی از این نوع سرقت اعلام نشده است.

قویمی با اشاره به اینکه در سرقت از اماکن 25 درصد کاهش داشته‌ایم، عنوان کرد: در بحث سرقت خودرو 24 درصد کاهش و در سرقت موتورسیکلت 34 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با اعلام اینکه در سرقت از قطعات خودرو 24 درصد کاهش داشته‌ایم، ادامه داد: در زمینه کیف‌قاپی فوق‌العاده عمل شده به طوریکه این نوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد کاهش یافته و 100 درصد کیف‌قاپان هم دستگیر شده‌اند.

وی به کش رو زنی و کاهش 8 درصدی این پدیده اشاره و اضافه کرد: در بخش سرقت پلاک خودرو نیز 31 درصد کاهش داشته‌ایم.

قویمی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری معتادان متجاهر در سطح شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: در دستگیری معتادان متجاهر نسبت به مدت مشابه پارسال 37 درصد رشد داشته‌ایم.

وی به افزایش 233 درصدی دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر در شهرستان همدان اشاره کرد و از توقیف 7796 دستگاه موتورسیکلت در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 161 درصد افزایش داشته است.

قویمی گفت: در مجموع کشفیات، همدان جزء استان‌های برتر است و بر روی دستگیری خرده‌فروشان بسیار موفق عمل کرده و باز هم اولویت ما با دستگیری خرده‌فروشان است که منجر به آلودگی جوانان می‌شود.

وی از طرح‌های حجمی یاد کرد و افزود: در 9 ماهه امسال، در طرح‌های حجمی 20 درصد و در طرح‌های موضوعی 60 درصد افزایش داشته‌ایم.

ثبت 234 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس همدان

قویمی با بیان اینکه 234 هزار تماس در 9 ماهه امسال با مرکز فوریت‌های پلیس همدان گرفته شده است، اظهار کرد: از این تعداد 112 هزار تماس یعنی 47 درصد منجر به عملیات شده و 53 درصد هم مشاوره دریافت کرده‌اند.

وی درباره مدت زمان رسیدن پلیس به محل حادثه گفت: در مدت زمان کمتر از دو دقیقه ابلاغ از مرکز 110 به نیروهای گشتی صورت می‌گیرد و نیروهای ما در صورتی‌که مشکلاتی نظیر ترافیک، لغزندگی، راه‌بندان و ...  پیش نیاید در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه در محل حاضر می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود 9 کلانتری و سه پاسگاه فعال در سطح شهرستان اظهار کرد: دو کلانتری مصوب هم در اسلامشهر و استادان داریم که پیگیر اقدامات اجرایی آن هستیم.

بیشتر نزاع‌ها در همدان خانوادگی است

وی درباره وضعیت نزاع در شهرستان اعلام کرد: بیشتر نزاع‌ها خانوادگی است و پس از آن مربوط به اختلافات مالی بر سر مال و املاک است که بیشتر در روستاها رخ می‌دهد.

قویمی به وضعیت شبگرد و نگهبان محله اشاره کرد و گفت: مردم باید نسبت به گرفتن شبگرد و نگهبان محله اقدام کنند همچنین برای شرکت‌های خصوصی هم نگهبان‌گیری کنیم.

وی به بحث تپه پیسا اشاره کرد و گفت: نام این تپه پیشینه تاریخی دارد و مربوط به زمانی است که برخی از مردم همدان به جذام مبتلا شده بودند و برای اینکه عده دیگر هم دچار نشوند افراد مبتلا در این مکان زندگی می‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر این مکان محله تجمع معتادان فراری است اما بابد گفت ما هم به صورت ماهیانه و دوره‌ای این تپه را پاکسازی کرده و در مواردی هم سارقان را در این مکان دستگیر می‌کنیم.

قویمی در بخش دیگری از سخنانش از ساماندهی ساختمان‌های کلانتری‌ها خبر داد و گفت: ساختمان کلانتری‌ها که از وضعیت خوبی برخوردار نبود، اینک ساماندهی شده همچنین وضعیت بازداشتگاه‌ها مطلوب شده است.

همدان از لحاظ امنیت جزء استان‌های برتر است

وی عنوان کرد: همدان از لحاظ امنیت جزء استان‌های برتر کشور است که البته این امر حاصل تلاش شهروندان و نیروهای انتظامی است که همواره آموزش همگانی داشته و در مراسم‌های مختلف حضور موثر داشته‌اند.

وی گفت: در دستگیری اراذل و اوباش هم رشد خوبی داشته‌ایم و در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم همچنین با اجرای قانون مبارزه با سلاح سرد، دست ما برای مقابله و برخورد با مجرمان باز شده است و می‌توانیم بگوییم در سطح شهر اراذل و اوباش خطرناک نداریم.

وی تصریح کرد: از نظر جرائم مهم نظیر زورگیری هم خوشبختانه موردی نداشته‌ایم و در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می‌بریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95102616559
  • خبرنگار :