معاون آموزشی وزارت علوم:

تاکنون رشته‌ای از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نشده است

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه تاکنون هیچ رشته‌ای از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نشده است و با اشاره به سیاست‌ها و تجارب قریب به اتفاق کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزش، ادغام شدن رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی را در آینده محتمل دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی و دکتر محمد روشن معاون حقوقی و امور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حضور در دانشگاه گیلان، در نشستی که با حضور معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه برگزار شد شرکت نمودند .

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در این نشست ضمن تبریک بعثت پیامبر مکرم اسلام، گفت: با حمایت معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه دیگر مبنای تخصیص بودجه به دانشگاه ها، شاخص سرانه دانشجویی نخواهد بود .

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: قرار گرفتن آموزش عالی کشور در مدار درست نیازمند عزمی جدی و همراهی همگانی در این مسیر است .

دکتر شریعتی در ادامه به فرصت های تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری اشاره کرد و گفت:در چند سال اخیر میزان این فرصت های تحقیقاتی نزدیک ۴۰ درصد افزایش یافته است .

وی ابراز امیدواری کرد:با عنایت اختصاص ۶۰ میلیارد تومان وام ویژه دانشجویان دکتری، این مقدار در امسال به میزان دو برابر افزایش یاید .

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه با اشاره به جلسات مشترک کارگروه وزارت های علوم و بهداشت، گفت:هیچ رشته ای تاکنون از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نشده است و با ذکر سیاست ها و تجارب قریب به اتفاق کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزش، ادغام شدن رشته های پژشکی و غیر پزشکی را در آینده محتمل دانست .

دکتر شریعتی در انتها نیز با اهمیت خواندن دهه سرآمدی آموزش یادآور شد: انتظار داریم دانشگاه ها ضمن اجرای برنامه های متنوع در این دهه، نسبت به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده همت گمارند .

محور حرکت دانشگاه گیلان به سمت توسعه است
 

رئیس دانشگاه گیلان گفت:محور حرکت دانشگاه گیلان به سمت توسعه است و ضابطه گرایی و قانون در همه امور حکمفرما باشد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،دکتر احمد رضی در نشستی که با حضور معاون آموزشی و حقوقی و امور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی دانشگاه در حوزه های مختلف، گفت:در دوره مدیریت جدید سعی کردیم محور حرکت را به سمت توسعه دانشگاه قرار دهیم و ضابطه گرایی و قانون در همه امور حکمفرما باشد.

وی توجه به کیفیت را در همه امور مهم برشمرد و از حرکت فزاینده دانشگاه به سمت ایجاد ساختارهای بنیادی در راستای محقق شدن کارکرد دانشگاه های نسل سوم خبر داد و یادآورد شد:ایجاد مرکز رشد،کانون های خلاقیت و شکوفایی، مرکز نوآوری، مرکز ارائه خدمات تخصصی مثل مرکز آپا و … بخشی از فرآیند حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین است.

رییس دانشگاه گیلان در ادامه به ارتباطات بین المللی دانشگاه اشاره کرد و گفت:دانشگاه گیلان علاوه بر ارتباط با چندین کشور اروپایی، کشور آلمان را به عنوان کشور هدف خود در مراودات بین المللی قرار داده است و با دانشگاه های استراسبورگ و انسام فرانسه نیز تبادل دانشجو و استاد دارد.

در ادامه این نشست معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه نیز به بیان مسائل مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96020904632
  • خبرنگار :