کشته شدن ۳۰ شبه‌نظامی در عملیات چهار روزه ارتش مصر در صحرای سینا

ارتش مصر از کشته شدن ده‌ها تندرو مسلح و انهدام شدن تعدادی از انبارهای سلاح و پناهگاه‌های "گروه‌های تروریستی" در حمله به مواضع آنها در استان سینای شمالی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد: در سلسله حملات هوایی چهار روزه در سینای شمالی ۳۰ تن از عناصر گروهک‌های تروریستی کشته شدند.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی کانون‌های تجمع تروریست‌ها در اطراف شهرهای "العریش"، "الشیخ زوید" و " رفح "را با یورش‌های زمینی و همکاری نیروهای هوایی هدف حمله قرار دادند.

این سخنگوی نظامی افزود: این عملیات منجر به کشته شدن ۳۰ تن از خطرناک‌ترین عناصر تکفیری و دستگیری پنج تن دیگر و نیز منهدم شدن ۱۲ خودروی زرهی وابسته به آنها شد.

وی هم چنین افزود: این عملیات منجربه به اندام ۴ خودروی زرهی بمب‌گذاری شده ، خنثی شدن ۳۰ بمب کارگذاشته شده در مسیر تحرکات نیروهای دولتی و کشف ۴ انبار حاوی مواد منفجره، ۱۹ پناهگاه عناصر تکفیری و تعدادی اسلحه و مهمات و تجهیزات متعدد شد.

سخنگوی ارتش گفت: نیروهای دولتی عملیاتشان را برای نابودی کانون‌های تروریستی و ریشه‌کن کردن تروریسم در شمال مصر ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96043117681
  • خبرنگار : 71588