پیش‌بینی برداشت 120 تن لیمو ترش عمانی از باغات ماژین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از آغار برداشت لیمو ترش عمانی از سطح باغات مرکبات بخش ماژین این شهرستان خبر داد.

مهندس «طیار فیلی» در گفت و گو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: برداشت لیمو ترش از سطح ۴ ٠ ھکتار از باغات مرکبات بخش ماژین آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ١٢٠ تن لیمو ترش عمانی به ارزش اقتصادی ٨ میلیارد و 400 میلیون ریال تولید و برداشت و در بازارهای داخلی کشور بالاخص در استان‌های خوزستان و لرستان و کرمانشاه بفروش می‌رسد .

فیلی عمده مناطق باغات لیمو ترش عمانی را در روستاهای ماژین مرکزی، میدان خلف، گدار نمک، وحدت آباد، جواد آباد، ابوذر، هوادول و پشته ماژین عنوان کرد و گفت: کار برداشت لیمو ترش از اواخر تیر ماه سال زراعی جاری آغاز و تا پایان نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد .

وی متوسط برداشت این محصول را در هر هکتار ٣ تن عنوان کرد و گفت: تأمین نهاده‌های مورد نیاز باغداران شامل کود شیمیایی، بهره‌مندی از توصیه‌های فنی و مناسب کارشناسان و مروجان کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در زمینه‌های تغذیه و ھرس به موقع باغات، توزیع سموم شیمیایی در جهت مبارزه با آفات و بیماری‌های باغی از جمله خدمات ارائه شده به باغداران بخش ماژین بوده است .

  مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر افزود: ٢٠٠ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر برداشت این محصول در روستاهای حوزه بخش ماژین مشغول فعالیت هستند .

فیلی خاطرنشان کرد: لیمو ترش عمانی به دلیل داشتن خواص اسیدی، ضدعفونی کننده قوی است که در کاهش چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش بسزایی دارد. این میوه منبع غنی ویتامین c بعنوان یک ماده تقویت کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود و در مجموع گنجینه‌ای از خواص درمانی و غذایی است .

کل باغات مرکبات شامل لیمو ترش، نارنگی، زیتون، انار، انگور و پرتقال بخش ماژین ۵۵ هکتار است که با توجه به استعداد و پتانسیل‌های موجود در منطقه در صورت تأمین اعتبار ریالی توسعه باغات در این بخش در دستور کار قرار دارد

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96050402548
  • خبرنگار :

برچسب‌ها