اعلام فراخوان برای طراحی پایلوت تثبیت کانون‌های ریزگرد با فناوری‌های زیستی

از سوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به منظور تثبیت کانون‌های بحرانی گرد و غبار با استفاده از فناوری‌های زیستی فراخوانی برای ایجاد پایلوت پژوهشی منتشر شد.

به گزارش ایسنا کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی فراخوانی اعلام کرد که برای اجرای مدل‌سازی، طراحی و ایجاد پایلوت پژوهشی با هدف ایده پردازی، ایده پروری، توسعه و بکارگیری فناوری‌های زیستی در تثبیت کانون‌های بحرانی تولید گرد و غبار، کلیه پیشنهادات و طرح‌ها را تا پایان سال 97 می‌پذیرد.

این طرح با هدف "تطبیق فناوری‌های معرفی شده برای شرایط محلی در شرایط مشابه خوزستان"، "مدیریت و هدایت پتانسیل‌های فناوری کشور" و "انجام تحقیقات در راستای توسعه فناوری‌های زیستی کشور" اجرایی خواهند شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، "فراهم کردن فرصت اشتغال و تولید اقتصادی با استفاده از منابع حاشیه‌ای"، "امکان‌سنجی برای ورود بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فعالیت‌ها"، "بررسی سازگاری ارقام و گونه‌های جدید گیاهی و آبزی معرفی شده"، "آزمون راهکارها، فناوری‌ها و ایده‌های نوین مطرح شده" از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97070201258
  • خبرنگار : 30057