عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:

توسعه بدون مشارکت نخبگان امری دست نیافتنی است

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه فراخوان رهبری برای مشارکت نخبگان در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ضمانت اجرایی خوبی برای دستگاه‌های اجرایی در استفاده از اسناد تدوین شده از این افراد فراهم کرد،‌گفت: مسئولان در دستگاه‌های اجرایی باید به این درک و نکته برسند که بدون مشارکت نخبگان توسعه امری دست نیافتنی خواهد بود.

دکتر سید ابوالحسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب به نحوه ورود نخبگان در عرصه سیاستگذاری کشور اشاره و اظهار کرد: شکل‌گیری الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت تجربه موفق عملیاتی شده برای ورود نخبگان و دانشگاهیان در عرصه سیاستگذاری و اجرایی کشور است، چرا که اجتماع نخبگان علمی، دانشگاهی و حوزوی کشور از حوزه‌های مختلف نتیجه هفت سال تلاش صورت گرفته در این الگو است. بنابراین این اجتماع بیانگر این نکته است که می‌شود با روش‌های علمی و بکارگیری نخبگان هم برنامه طراحی کرد و هم اینکه در بحث مردم سالاری دینی برای رسیدن به حکومت دینی و نخبه‌سالاری در جامعه بسترسازی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در شکل‌گیری سند الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت نخبگان علوم انسانی نقش بسیار مهم و کلیدی دارند و این نخبگان نقش برجسته‌تری را ایفا کردند که می‌توان به اهمیت و جایگاه این گروه از متخصصان در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشوری اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: براساس دستورات و تاکیدات رهبری بخش‌های اجرایی و سیاست‌گذاری کشور باید از مدل تدوین شده در مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت که برگرفته از تفکرات نخبگان عرصه‌های مختلف است استفاده کنند چرا که بدون مشارکت نخبگان و دانشگاهیان نمی‌توان به اهداف ترسیم شده در اسناد بالادستی که همان دستیابی به توسعه و پیشرفت است دست یافت. در واقع بدون مشارکت نخبگان توسعه امری دست نیافتی خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97080703542
  • خبرنگار : 71567