معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

تدوین آیین‌نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم‌وصنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم‌وصنعت از تدوین آیین‌نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه توزیع هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان توسط اساتید بر اساس عملکرد پژوهشی و آموزشی صورت می‌گیرد.

دکتر ابوالفضل واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب به تشریح جزییات آیین‌نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی اعضای هیات علمی پرداخت و اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علم و صنعت قاعدتا بر اساس امکانات و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه مشخص می‌شود. اما دانشگاه علم و صنعت در حال تدوین آیین‌نامه‌ای است که بر اساس آن ظرفیت هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان توسط اساتید بر اساس میزان عملکرد پژوهشی و آموزشی آنها تعیین شود و اینگونه نباشد که هدایت دانشجویان را بین اعضای هیات علمی بطور مساوی تقسیم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با تدوین آیین‌نامه فوق ظرفیت هدایت دانشجویان برای اساتیدی که فعال‌تر هستند و زمان بیشتری بر روی هدایت پایان‌نامه‌ها و سمینارهای دانشجویان قرار می‌دهند و این پایان‌نامه‌ها نیز خروجی‌های بهتری دارند، افزایش می‌یابد و در مقابل ظرفیت دانشجویان برای اعضای هیات علمی که کمتر فعال هستند، کاهش می‌یابد. در واقع این اقدام نوعی تشویق برای اعضای هیات علمی فعال‌تر محسوب می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: با اصلاح آیین‌نامه فوق به هیچ عنوان ظرفیت کلی پذیرش دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد این دانشگاه تغییر نخواهد کرد و فقط تعداد دانشجویانی که توسط اساتید هدایت می‌شوند، تغییر می‌کند.

دکتر واحدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تدوین آیین‌نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت آغاز شده و به‌زودی تصویب خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97081507320
  • خبرنگار : 71567