به گزارش ایسنا دکتر مقیمی در این نشست با اشاره به اهداف حوزه فناوری و تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم، اظهار کرد: با بروز تحول در دانشگاهها و پذیرش نقش توسعه اقتصادی، دانشگاه کارآفرین باید علاوه بر آموزش و پژوهش، عامل تحقق نوآوری فناورانه و در نهایت خلق ثروت باشد.
وی ادامه داد: در دانشگاههای نسل سوم ساختار دانشگاه بر مدار اقتصاد و کارآفرینی در حرکت است. به بیان سادهتر دانشگاههای نسل سوم بعنوان نهاد تعیین کننده در نظام ملی نوآوری، رسالت دارند در مسیری با محوریت اقتصاد دانشمدار، کارآفرینی و نوآوری فعالیت کنند و درخاتمه از طریق فعالیتهای دانشی زیرساختهای تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی را مهیا کنند.
مقیمی تاکید کرد: حرکت به سمت فناوری هرگز به معنی غفلت از آموزش و پژوهش نیست، بلکه هدف این است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی و یا حتی در دوران تحصیل خود در اندیشه ایجاد شغل و کارآفرینی باشد.
وی خاطرنشان کرد: مالکیت فکری و نوآوری، کمیته و شورای فناوری، امور فناوریهای دانشجویی، تجاریسازی و ارتباط با صنعت، آموزش و ترویج فناوری، مراکز رشد و نوآوری و کمیته شورای فناوری از جمله مراکز تحت هدایت مدیریت فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است.
ایجاد کانون همبستگی پزشکی- مهندسی راهکار تبدیل ایده به محصول
وی با اشاره به حضور چهار مرکز رشد در حوزههای تغذیه، دندانپزشکی، طب بازساختی و دارویی و یک مرکز نوآوری به منظور پوشش سایر حوزهها در دانشگاه، گفت: تا امروز ۵۵ واحد فناور با مشارکت و فعالیت اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه مستقر شده که محصولات خود را تولید و به بازار عرضه میکنند.
مدیر فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایجاد کانون همبستگی پزشکی- مهندسی را راهکاری مناسب برای تبدیل ایده به محصول دانست.
مقیمی در پایان از تشکیل اولین کمیته فناوری دانشجویی در دانشکده بهداشت و ایمنی خبر داد و گفت: یکی از قویترین بازوان هر دانشگاهی، بازوی دانشجویی است و دانشجویان باید بصورت فعال در حوزه فناوری شرکت داشته باشند. دانشکده بهداشت و ایمنی در بطن فناوری است و حجم بسیار بالایی از تحقیقات و ارتباط با صنعت در این دانشگاه انجام شده است.
انتهای پیام