توصیه‌های پلیس آذربایجان شرقی در آستانه چهارشنبه آخر سال

معاون اجتماعی فرمانده انتطامی آذربایجان شرقی جهت جلوگیری از خطرات احتمالی چهارشنبه آخر سال، توصیه‌هایی ارائه کرد.

‌به گزارش ایسنا، سرهنگ هاشم شعفی اظهار کرد: مردم با آمدن بهار جنب وجوش دیگری پیدا کرده و آماده استقبال از بهارطبیعت شده اند، اما متأسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از فروش مواد منفجره و استفاده نابجا در این‌گونه جشن‌ها باعث داغدار شدن تعداد زیادی از افراد جامعه می‌شوند.

وی با بیان این‌که مصدومان چهارشنبه آخر سال اغلب جوانان و نوجوانان هستند، خواستار شد: والدین در استفاده وسایل آتش بازی بی خطر فرزندانشان را همراهی کرده و اجازه ندهند کودکان به هیچ به تنهایی از مواد آتش بازی و محترقه استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیر زمین، محل کار، گفت: از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف باید خودداری کرده در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر حتماً آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

وی افزود: مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) را از دست فروش تهیه نکنید و همیشه در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک‌های اولیه در دسترس باشد.

سرهنگ شعفی اضافه کرد: مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید و مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

وی با بیان این‌که از الکل برای آتش گیری مواد استفاده نکنید، تاکید کرد: از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان خودداری کرده و از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت‌ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است جداً خودداری کنید.


انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97122111237
  • خبرنگار :

برچسب‌ها