مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم مهندس مصطفی زال نژاد برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم مهندس مصطفی زال نژاد با روایتگری حاج حسین الله کرم و حجت‌الاسلام حاج مهدی طائب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، میثم سعیدی مسئول برگزاری این مراسم با تأکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: عزت و افتخار امروز ملت بزرگ ایران در ایستادگی برابر اراده مستکبران، مرهون فداکاری و رشادت شهیدان است چراکه امیرمؤمنان علی بن ابیطالب (علیه اسلام) فرموده اند اگر ملتی لباس جهاد را از تن به در آورد و میدان جهاد راترک کند، خداوند بر او لباس ذلت می‌پوشاند.
وی با بیان اینکه برگزاری این گونه یادواره‌ها و معرفی ابعاد وجودی شهدا، تأثیرات عمیقی بر روی نسل جوان می‌گذارد و فرهنگ شهادت و جهاد را به آنان معرفی می‌کند خاطرنشا: کرد برگزاری اینگونه یادواره‌ها، نشان دهنده جایگاه والای شهیدان در میان جامعه و در احساسات و عقاید مردم ماست. خون پاک شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همچون شهید زال نژاد، جریانی از احساسات، عواطف و روحیه استکبارستیزی را در جامعه ما جاری و ملت ما را در ایستادگی در جریان حق مقاومت، استوارتر ساخته است و برای همه یک وظیفه است که یاد و خاطره این شهیدان را زنده نگه داریم و با برگزاری اینگونه برنامه‌ها، سیره عملی و رفتاری آنها را به نسل جوان به عنوان یک الگو انتقال دهیم.
وی در تشریح جزئیات مراسم یادبود شهید زال نژاد گفت: این مراسم جمعه ٢٤ اسفندماه ١٣٩٧ پس از اذان مغرب در تهران، مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در خیابان شریعتی نرسیده به تقاطع طالقانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97122212276
  • خبرنگار :

برچسب‌ها