بررسی سوال نمایندگان از وزیر فرهنگ در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توضیح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از بررسی سوال نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز در خصوص بررسی سوال نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی افزود: سوال آقای قاضی پور نماینده مردم ارومیه در خصوص چرایی تاخیر در تکمیل تالار مرکزی ارومیه بود که قرار شد تیمی متشکل از وزارت فرهنگ، استانداری، نمایندگان ارومیه و سازمان برنامه بودجه موضوع را پیگیری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سوال بعدی آقای قاضی‌پور در خصوص علت عدم صدور مجوز برای روزنامه به زبان ترکی بود که به دنبال آن در این جلسه مقرر شد تا معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی شرایط روزنامه موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: سوال آقای خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در خصوص نابسامانی در مدیریت و هتک حرمت افراد در یک رسانه دولتی بود که مقرر شد تا پایان شهریور ماه موضوع از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و اقدام لازم صورت پذیرد.

ذوالقدر گفت: وزیر و معاون مطبوعاتی وزارتخانه در پاسخ به سوال سوال آقای پوربافرانی نماینده مردم نائین در خصوص علت افزایش قیمت کاغذ و چاپ روزنامه ها و یارانه نشریات با توجه به تعادل در بازار کاغذ توضیحاتی را ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: سوال آقای عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس نیز در خصوص چرایی عدم اقدامی مثبت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی وزارتخانه و چرایی تعطیلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در  شهرستان بود که به دنبال آن مقرر شد موضوع بررسی و تا تاریخ ٩٨/٧/١ گزارشی تطبیقی از اعتبارنامه ادارات شهرستان های حوزه انتخابیه آقای عبدالهی داده شود تا ایشان نظر دهند.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98061206685
  • خبرنگار : 71565