رییس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

سرمایه‌گذاری تولید دارو در منطقه برای رهایی از وابستگی به کشورهای چند ملیتی

رییس سازمان غذا و دارو گفت: سرمایه گذاری برای تولید دارو در درجه اول در کشور خودمان و در درجه بعدی در کشورهای دیگر باعث می‌شود تمام کشورهای منطقه از وابستگی دارویی به کشورهای چند ملیتی رهایی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی اظهار کرد: ایران، کشوری است که در حال تمدن‌سازی است، وقتی می گوییم تمدن‌سازی، به این معناست که برای تمامی نیازهای جامعه بشری، ایده، طرح و حرفی برای گفتن داریم. در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هم حرف‌های جدیدی برای کشورهای منطقه داریم و می‌توانیم در حوزه خلیج فارس و امرو، ایفای نقش کنیم.

وی افزود: کشورهای مختلف منطقه برای کار مشترک با ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی علاقه زیادی داشته و تمام وزرای بهداشت و معاونان آنها در این اجلاس، به نوعی به بحث تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی، خرید و یا انتقال دانش فنی از ایران، اشاره داشتند.

وی ادامه داد: برخی از کشورها به دلیل نیاز به اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و برخی دیگر به دلیل توان سرمایه‌گذاری مشتاق هستند که با ما همکاری کنند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کشوری هستیم که شرکت ها و کمپانی های ما ایده های بسیاری داشته، اما نیاز به نقدینگی دارند؛ اگر بتوانیم رابطه مستمر با این کشورها برقرار و اعتماد آنها را جلب کنیم، می‌توانیم هم با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و هم سرمایه‌گذاری خارجی کارهای مشترکی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در ایران سود بالایی دارد، عنوان کرد: کشور ما جزو کشورهایی است که سود سرمایه‌گذاری در آن بسیار بالاست. می‌توانیم در درجه اول در کشور خودمان و در درجه بعدی در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری مشترکی در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم. براین اساس، تمام کشورهای منطقه می‌توانند از وابستگی دارویی به کشورهای چند ملیتی رهایی پیدا کنند و هم اینکه بازار اشتغال و تولید ثروت در منطقه برای نخبگان ما و افرادی که صاحب دانش و فن هستند، فراهم می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: نشست های اجلاس سران کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی، در جهت آشنایی کشورها با توانمندی‌های ما و جنبه اعتماد آنها بسیار مفید بود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98072619498
  • خبرنگار :