معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

در جنگ اقتصادی، دشمن در بیرون مرز به وحدت رسیده‌است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی، دشمن در بیرون مرز ما به وحدت رسیده‌است؛ گفت: همه افرادی که شاید تا دیروز متفرق بودند امروز هدفشان این است که ابتدا براندازی و بعد تقسیم غنائم بکنند.

حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در شورای اداری شهرستان نیشابور عنوان‌کرد: در شرایط فعلی باید دشمن شناسی ما خیلی قوی باشد.

وی ادامه داد: دشمن از همه ابزار خود در حوزه اقتصادی استفاده می‌کند و انواع تحریم‌ها را علیه ما وضع کرده‌است و امروز بنا به آمار و ارقام مضیقه‌های بسیاری در حوزه صادرات نفت برای ما ایجاد کرده‌است که این باعث شده درآمد ارزی ما شدیداً کاهش پیدا کند.

جعفری تصریح‌کرد: این کاهش قطعا مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی به وجود می‌آورد و بسیاری از پیش‌بینی‌هایی که ما در حوزه بودجه و حوزه‌های مختلف فرآیندهای عمرانی، اجتماعی و فرهنگی داشته‌ایم دچار مشکل می‌شود چون پیش‌بینی درآمد محقق نمی‌شود.

وی با بیان این نکته که در جنگ اقتصادی، دشمن در برون مرز ما به وحدت رسیده‌است، اظهارکرد: همه افرادی که شاید تا دیروز متفرق بودند امروز هدفشان این است که ابتدا براندازی بکنند بعد تقسیم غنائم بکنند؛ یعنی همدیگر را تحمل می‌کنند که به زعم خود ضربه‌شان را به نظام بزنند و بعد از این‌که به اهداف‌شان رسیدند غنائم را تقسیم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: نکته بسیار مهمی که در شرایط فعلی باید مدنظر قرارگیرد این است که دشمن و اهداف‌شان را خوب بشناسیم و شرایط فعلی را درک کنیم.

وی گفت: وظیفه ما این است که از رزمندگان و مجاهدان جنگ اقتصادی که سرمایه‌گذاران هستند، حمایت ویژه‌ای بکنیم.

از ابتدای سال 150 فراخوان توسط 40 شبکه برانداز به جامعه تزریق‌شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان‌کرد: امنیت نعمتی است که در اختیار مردم قرار گرفته‌است مخصوصا در جمهوری اسلامی که انواع تهدیدات را دارد.

وی افزود: در همسایگی ما عمدتا کشورهای همسایه دارای ناامنی شدید هستند ولی به همت همه و در راس آن مردم فهیم ما در امنیت کامل هستیم و امنیت و پایداری در جمهوری اسلامی وجود دارد که به مذاق دشمنان خوشایند نیست.

وی با بیان این نکته که از ابتدای سال و تا پیش از اعلام طرح سهمیه بندی بنزین 150 فراخوان در ابعاد و به مناسبت‌های مختلف توسط 40 شبکه برانداز به جامعه تزریق‌شد، اظهارکرد: به حمدالله مردم ما به این اقدامات پاسخ ندادند که نشانه این است مردم ما علی‌رغم فشارهای اقتصادی امنیت را به عنوان اولویت اول تشخیص دادند.

جعفری در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سنواتی ده درصدی فراورده‌های سوختی و عدم اجرای این قانون، تاکیدکرد: طرح سهمیه بندی شاید اشکالاتی را در نوع اعلام آن دارد ولی در ارتباط با الزام آن شکی نیست و باید این طرح اجرا می‌شد و اگر این قانون اجرا می‌شد الان فرایند مطلوب‌تری داشتیم.

وی گفت: یکی از دلایل طرح سهمیه‌بندی بنزین بحث حمایت معیشتی از اقشار محروم در قالب بسته‌های کمکی است که برخی دهک‌های پایین را مدنظر دارد که باتوجه به فشارهای اقتصادی مردم محروم بتواننداز این سهمیه بندی استفاده بیشتری کنند.

وی اضافه‌کرد: با مقایسه قیمتی با کشورهای همجوار خود درحوزه بنزین می‌بینیم که بنزین در جمهوری اسلامی از نیم لیتر آب کمتر است ولی در کشورهای همجوار ما کمترین قیمتی که وجود دارد 7 هزار تومان است یعنی در سطح جهان ما ارزان‌ترین بنزین را داریم.

انجام 12 هزار بازرسی برای مقابله با گران‌فروشان و محتکران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم در سطح استان پیش از اعلام طرح سهمیه بندی بنزین ، گفت: از 40 کانالی که در حوزه براندازی فعالیت می‌کردند 20 کانال درحوزه خراسان‌رضوی متمرکز شده‌بودند اما نکته کلیدی که در حادثه اتفاق افتاد مردم صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و علی‌رغم امید واهی که این شبکه‌ها داشتند و فراخوان‌های فراوانی که زدند و لیدرهایی که در استان فعالیت می‌کردند مردم امام و انقلاب را در حوزه گرانی و سایر مباحث معامله نکردند و وظیفه دولت‌مردان را سخت‌تر کردند.

وی افزود: امیداریم بتوانیم در ارتباط با این هوشیاری مردم سعی و تلاش خود را در تامین کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و تنظیم بازار معمول کنیم و در فاز دوم تمام تلاش این است که با گرانی و احتکار برخورد شود و مردم ببینند که دولت همراهی می‌کند تا جلوی فرصت‌طلبان گرفته شود.

وی در ادامه تصریح‌کرد: 12 هزار بازرسی تا سه روز گذشته صورت گرفته و بناست این بازرسی‌ها انجام شود و تامین کالاهای اساسی و برخورد با متخلفان در دستور کار است و مردم هم باید کمک کند تا گرانی را مدیریت کرده و از مشکل بگذریم.

جعفری در ادامه اظهارکرد: در حوزه برخورد با معترضان، سیاست شورای تامین استان برخورد نرم و در ادامه تفکیک، اقناع و توجیه مردمی بود که اعتراض مسالمت آمیز داشتند.

وی گفت: احتمالا کسانی که از قبل برنامه داشتند که عمدتا لیدرها بودند در دستور کار برخورد سخت و دستگیری قرار گرفتند که در آینده اهداف این افراد تشریح می‌شود و همه در اعترافات بیان کردند اهدافی در ارتباط با توسعه ناامنی در استان داشتند.

احتمال برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در هشت شهرستان استان خراسان‌رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در حوزه استان خراسان رضوی در اسفند سال جاری، عنوان‌کرد: انتخابات باعث می‌شود رابطه مردمی بین مردم و نظام سیاسی ایجاد شود و اصل ششم قانون اساسی تاکید می‌کند در کشور جمهوری اسلامی باید به اتکای آراء مردم از راه انتخابات کشور اداره شود بنابراین طبق قانون اساسی انتخابات، الزام آور است و یکی از برکات بزرگی که مقام معظم رهبری در گام دوم اشاره می‌کنند انتخابات و مشارکت مردم در نظام سیاسی است.

وی افزود: ستاد انتخابات استان از 16 اردیبشهت سال جاری در استان تشکیل شده و اولین اطلاعیه آن بحث استعفای افرادی که مشمول قانون می‌شدند بود و در پی آن 19 نفر از مدیران استعفا دادند و بعد از آن در هفته آینده از دهم تا شانزدهم شاهد ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان خواهیم بود.

جعفری از شعار راهبردی ستاد انتخابات در این دوره با عنوان گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی طرفی و انسجام ملی نام‌برد و اظهارکرد: ستاد انتخابات استان دو وظیفه مهم دارد که اجرای انتخابات و نظارت بر حسن اجرای انتخابات است و بر همین اساس اجرای دقیق مرّ قانون انتخابات در دستور کار ماست و هر آنچه در قانون به عنوان وظیفه است حتما انجام خواهیم داد و در مسیر قانونی مسائل را پیگیری خواهیم کرد و باتوجه به مبحث حق‌الناس بودن آرا مردم سعی می‌کنیم مردم حقوقشان با این دو هدف ترسیم شده تضییع نشود.

وی ادامه‌داد: در حوزه مشارکت عمومی مردم، تلاش ما این است تا انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری داشته باشیم و باتوجه به اهمیت مجلس و نقش اساسی که دارند افرادی که شایسته و نخبه هستند با انتخاب مردم بتوانند در زمره برگزیدگان قرار بگیرند.

وی اظهارکرد: مسئولین حتما در حوزه عدم تداخل و عدم در اختیار قرار دادن امکانات دولتی و تخلفات انتخاباتی دقت لازم را داشته باشند و در حوزه آموزش معاونین سیاسی و فرمانداران و بخشداران آموزش‌های کامل انتخابات را دیده‌اند و در گام دوم بعد از ثبت نام مجریان تا رده افرادی که در صندوق‌های اخذ رای هستند آموزش می‌بینند و در ادامه آموزش برای آحاد مردم در دستور کار است چون احتمال دارد در 8 شهرستان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان‌کرد: از مدیرانی که ارتباط بیشتری با عموم مردم دارند انتظارات زیادی وجود دارد که در حوزه بودجه، تحقق درآمدها و مالیات‌ها و مشکلاتی که در جنگ اقتصادی داریم شرایط فعلی را برای مردم ترسیم کنند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: در زمان جنگ تحمیلی خیلی از مشکلات وجود داشت و نیمی از درآمد برای جنگ صرف می‌شد و نیمی تبدیل به کوپن می‌شد و کالای اساسی در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: امروز هم مدیران جنگ اقتصادی را برای مردم تشریح کنند تا مردم بدانند وضعیت ما آرام نیست و کوچکترین روزنه‌ای در بحث اقتصاد توسط وزارت خزانه داری امریکا مسدود می‌شود تا ارزآوری نداشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح مثلث اقتصادی در استان خراسان رضوی، اظهارکرد: در حال حاضر 1278 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه استان خراسان رضوی در قالب طرح مثلث اقتصادی قطعی شده است و به زودی اطلاعات آن در قالب یک نرم افزار برای دسترسی مردم و راستی آزمایی در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

جعفری با تاکید بر لزوم توجه به روستاها به عنوان کانون‌های اصلی تولید، عنوان کرد: شهرنشینی شدیدا در حال توسعه است به طور متوسط سالانه دو درصد به جمعیت شهری افزوده می‌شود این در حالی است که هم‌اکنون 74 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند که با ادامه این روند در کمتر از دو دهه آینده شاید سکونت در روستا نداشته باشیم که این یک زنگ خطر و بسیار زیان‌بار است.

وی افزود: باید به روستاها توجه شود تا مردم به روستا بازگردند و از حاشیه نشینی و مشاغل کاذب خارج شوند چون روستاییان یکی از کانون‌های تولید هستند که بدون اینکه مزاحمت داشته باشند تولید ثروت می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خیریه و خیرین در جامعه، گفت: وقف سنت بسیار حسنه‌ای است و استفاده از ظرفیت خیرین مخصوصا در حوزه اقتصادی  برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی موجب رونق تولید و اقتصاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این نکته که روند انتصابات در حوزه فرمانداران طولانی است و چندین ماه طول می‌کشد، گفت: انتصاب فرایندی دارد که شاید بعضا 6 ماه طول بکشد که اگر این نبود سرپرستی 9 ماه طول نمی‌کشید و اینگونه نیست که ما یک تصمیم قطعی و فوری بگیریم؛ امیدواریم سیستم بروکراسی اداری به این بالندگی برسد که بتوانیم در مدتی کوتاه انتصابی را به سرعت انجام بدهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98090503599
  • خبرنگار :