موسی خادمی امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه نوروز ۹۷ روند کاهشی خوبی از تصادفات جادهای در استان شروع شده بود، اظهار کرد: متأسفانه در سال ۹۸ این روند رو به رشد بوده و در این استانها رتبه سیزدهم را داریم که جریان سیل در این زمینه بیتأثیر نیست.
وی با اشاره به اینکه در رتبهبندیها باید جمعیت استانها نیز در نظر گرفته شود، عنوان کرد: این رشد برای استان ما قابلقبول نیست و باید تلاش کنیم که آن را کاهش دهیم.
خادمی با بیان اینکه بخشی از اقدامات ما در این زمینه به قبل از وقوع حادثه و جادهها برمیگردد، تصریح کرد: باید جادهها را ایمن کنیم که در این زمینه یک برنامه بلندمدت و یک برنامه کوتاهمدت داریم.
استاندار لرستان ادامه داد: افزایش متراژ بزرگراهها، حجم آزادراهها و کیفیت جادهها ازجمله برنامههای بلندمدت است، اگر ما جادهها را چهاربانده کنیم تصادفات را کاهش خواهد داد که ممکن است زمان ببرد اما جزء برنامههای اصلی ماست.
وی با اشاره به اینکه شناسایی نقاط خاص و حادثهخیز جزء برنامههای کوتاهمدت است، بیان کرد: در برخی از نقاط پرخطر باید کار عمرانی انجام دهیم و جاهایی نیاز به کار عمرانی ندارد و باید علائم آشکارساز و هشداردهنده را نصب کنیم.
خادمی اظهار کرد: فرهنگسازی، آموزش و خودروی باکیفیت در این زمینه تأثیر دارد اما جزء برنامههای ملی و زمانبر است و باید در کنار آن کار کوتاهمدت و سریع انجام شود.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه بعد از وقوع حادثه جان انسان در خطر است لذا باید پایگاههای امدادی، تعداد آمبولانسها و بالگردها افزایش یابد، عنوان کرد: این کارها را هرچه زودتر انجام دهیم اثربخشی بیشتری دارد و جا دارد برای آنها بیشتر هزینه کنیم.
وی با اشاره به اینکه استانداری برای ساخت ۳۲ پایگاه تأمین اعتبار میکند، ادامه داد: ما قول میدهیم برای بالگرد امدادی آشیانه تهیه کرده و سهم استان را برای بخش مدیریت سکتههای قلبی و مغزی از طریق اوراق پرداخت کنیم.
خادمی افزود: تعداد دوربینهای پایش سرعت در جادههای استان نسبت به کیلومتر جادهها و دیگر استانها کم است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه جنس پروژههای اصلی اقتصاد مقاومتی در استان بیشتر عمرانی است، عنوان کرد: پروژههای سدسازی و راهسازی شامل راهآهن، آزادراه، آزادراه ازنا شازند، سد معشوره و سد کمندان از این پروژهها هستند که با جدیت روند اجرای آنها را دنبال میکنیم.
وی اضافه کرد: امسال در سامانه نیپا پروژههای تولیدی، اشتغالزا به دانشمحور را وارد کردیم.
خادمی با بیان اینکه پروژه راهآهن خرمآباد یکی از اولویتهای ماست، عنوان کرد: سال ۹۰ اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سهام فولاد بوده که ۳۷۰ میلیارد تومان به استان دادند و ۲۰ میلیارد تومان از آن باقی مانده است، با وزارت راه به توافق رسیدیم که راهآهن را به پروژه انتفاعی تبدیل کنیم و قرار است وزارت راه اوراق مشارکت منتشر و اعتبار را تأمین کند.
انتهای پیام