معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست خبرداد

بیش از ۱۸ میلیون هکتار، سطح مناطق حفاظت شده محیط زیستی در کشور

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر ۱۸.۵ میلیون هکتار از مساحت کشور ما تحت عنوان مناطق چهارگانه محیط زیستی شناخته می‌شوند و ما نیاز داریم برای رسیدن به استانداردهای جهانی، ۲.۵ درصد به سطح مناطق حفاظت شده خود بیفزاییم.

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری امروز در مراسم افتتاح و راه اندازی از مخازن علمی موزه تاریخ طبیعی که در ساختمان معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: در دولت دوازدهم طی دو جلسه شورای عالی محیط زیست یک میلیون و ۵۰ هکتار به سطح مناطق حفاظت شده افزوده شد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تنوع زیستی جزو لاینفک سازمان حفاظت محیط زیست و محور اصلی معاونت طبیعی است، اظهار کرد: طی روز اول خرداد سال ۹۹ همزمان با روز جهانی تنوع زیستی، همایش ملی تنوع زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

کلانتری افزود: در حال حاضر ما در کشور ۱۳۰۰ گونه جانوری مهره‌دار شناخته شده و حدود ۸۲۰۰ گونه گیاهی شناخته شده داریم بنابراین کشور ما از نظر اکوسیستم و تنوع ژنتیک گونه‌های گیاهی و جانوری دارای رتبه‌ خوبی است.

وی ادامه داد: با راه اندازی و افتتاح مخازن علمی موزه‌ تاریخ طبیعی، منابع ذخیره گاهی و بانک‌های ژنی تجمیع پیدا می‌کنند و این فضا برای مراکز علمی و تحقیقاتی آماده خواهد شد.

کلانتری در پایان گفت: طی تحقیقات انجام شده خوشبختانه ۹۷.۵ درصد مردم ایران محیط زیست را به خوبی می‌شناسند که نشان می‌دهد آگاه‌سازی افکار عمومی و اشاعه فرهنگ محیط زیستی به‌خوبی انجام شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 98112014580
  • خبرنگار : 71564