توسعه کارگاه‌های تجمیعی صنایع دستی با نگاه به احیای هنرهای کهن در خراسان جنوبی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی از توسعه کارگاه‌های تجمیعی صنایع دستی در استان خبر داد.

حسین عباس زاده، امروز پنج شنبه ۸ آبان به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: ورود تکنولوژی، روند صنعتی شدن و تولید و رواج محصولات کارخانه‌ای و اقبال مردم به استفاده از این محصولات به دلیل تنوع و ... از جمله دلایل عمده فراموش شدن بعضی از رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از جمله وظایف ذاتی معاونت صنایع دستی کشور، حمایت از صنایع دستی، احیاء و توسعه آن است که این روند در خراسان جنوبی سبب اقبال به ایجاد کسب و کار در حوزه صنایع دستی و رجوع به اصالت‌های گذشته در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان شده و توسعه کارگاه‌های خانگی و پیرو آن رشد ایجاد کارگاه‌های تجمیعی تولید صنایع دستی از نشانه‌های این امر است.

عباس زاده ادامه داد: در این میان در کنار اشتغال خانگی، نگاه ویژه به مجتمع‌های تولید صنایع دستی و ایجاد کارگاه‌های بزرگ تجمیعی، توان تولید را افزایش می‌دهد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انتخاب روستای خراشاد به عنوان روستای ملی توبافی و سپس انتخاب آن به عنوان روستای جهانی توبافی از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه و ایجاد کارگاه‌های بزرگ حوله بافی به ویژه در شهرستان بیرجند بوده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99080805173
  • خبرنگار :