ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی با تسهیلات صندوق توسعه ملی در فردوس

از ابتدای شروع طرح‌های اشتغالزایی در سال ۹۷ تاکنون ۱۳۱ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های شهرستان فردوس پرداخت و ۶۲۰ فرصت شغلی فراهم شده است.

علی اصحابی، معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور امروز دوشنبه ۶ بهمن در بازدید از طرح‌های در حال احداث بوم‌گردی، مرغداری و واحد فرآوری بنتونیت، کارخانه تعطیل شده توان ارغوان و نمایشگاه صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان فردوس، گفت: امیدواریم از مابقی اعتبار باقی مانده از صندوق توسعه ملی هم اعتبارات خوبی برای صنایع دستی، گردشگری و معدنی شهرستان فردوس در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، وی در حوزه اشتغالزایی روستایی بیان کرد: متقاضیان در صورت کسب مجوز و طی کردن مراحل قانونی می‌توانند از تسهیلات صندوق کار آفرینی امید استفاده کنند.

اصحابی گفت: خوشبختانه شهرستان فردوس پتانسیل بسیار خوبی در زمینه منابع زیر زمینی و معدنی دارد که این موضوع این شهرستان را از سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی متمایز کرده بخصوص در بحث گردشگری و سنگ‌های قیمتی، به همین خاطر طرح خوشه‌های صنایع دستی با محوریت رشته تراش سنگ و پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی از هدف‌های صندوق کار آفرینی امید است که صندوق هم متعهد شده از همه افراد آموزش دیده و متقاضی حمایت کند.

عیسی منصوری، معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر ترکیب گردشگری و صنایع دستی در فردوس تاکید کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد به هرکسی که در حوزه سنگ‌های زینتی؛ کارآفرینی کند، در کنار آموزش به شرط اشتغال زایی، تسهیلات پرداخت کنیم.

وی  افزود: صرف تولید سنگ‌های زینتی نمی‌توان آنطور که باید وارد بازار کار شد، لذا نیازمند بدنه سازی در این حوزه هستیم و باید بعد از آموزش بحث بازار فروش را هم در داخل و خارج کشور را فراهم کنیم.

وی در کارگروه اشتغال و کارآفرینی فردوس هم گفت: از سال نود و هفت، ۱۹۹طرح برای اشتغالزایی هزار و ۱۵۳ نفر در فردوس پرداخت شده که بیشترین سرانه اشتغال نسبت به پرداخت تسهیلات در خراسان جنوبی متعلق به این شهرستان هست.

وی گفت: ۵۱ طرح شهرستان فردوس ارائه شده که بدون محدودیت تمام طرح‌ها بررسی و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری‌های لازم در زمینه سرمایه گذاری شستا در شهرستان و برگرداندن پرورش کبک و بلدرچین به لیست مشاغل خانگی قول مساعد داد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99110604260
  • خبرنگار :