سرمایه‌گذاری بیش از ١٠٠٠ میلیاردی در صنعت گوشت قرمز سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده طی سالیان اخیر در زنجیره ارزش صنعت گوشت قرمز استان را بیش از ١٠٠٠ میلیارد تومان برشمرد و گفت: با اجرای طرح تامین وعرضه گوشت قرمز به میزان حداقل ۱۰۰ هزار تن علاوه بر توسعه صنایع جانبی و تنظیم بازار داخلی کشور برای بیش از ٢٢ هزار نفر فرصت شغلی جدید فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان، محمد علی نیکبخت افزود: استان به لحاظ دام و دامپروری شرایط ویژه ای دارد، استقبال بهره برداران در امر پرورش دام، فرصت های مرز آبی و خاکی و توسعه زیر ساخت‌ها، شرایط ویژه ای ایجاد نموده تا سیستان و بلوچستان بتواند با برنامه‌ریزی بخش اعظم کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان بیان کرد: در حال حاضر حدود ١۶٨۵ واحد پرواربندی صنعتی و روستایی گوساله، ١٣واحد کارخانه خوراک دام، ۴٠ واحد بسته بندی گوشت، ١١ واحد کشتارگاه صنعتی دام، ٧۴ قرنطینه دامی در نقاط صفرمرزی و مرز مشترک با کشورهای همسایه از شاخص ترین زیرساخت های موجود تأمین وتولید گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان می باشد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان وزارت جهادکشاورزی، مسئولین مرتبط استانی، در یک برنامه ۵ ساله ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز تأمین و تولید خواهد شد.

وی کارخانجات پوست، چرم، پودر خون واستخوان، صابون سازی را از دیگر صنایع جانبی معرفی کردکه با اجرای سند توسعه و تأمین و عرضه گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان راه اندازی می‌گردند.

نیکبخت تاکید کرد: در شرایط بحرانی تحریم ظالمانه، تکیه بر ظرفیت های بالقوه بومی فرصت ممتازی است تا نیازهای اساسی را در داخل کشور تولید نماییم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99111812916
  • خبرنگار : 50191