اولین سمپوزیوم بین‌المللی «وحدت و اخوت اسلامی» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همزمان با هفته وحدت، اولین سمپوزیوم بین المللی«وحدت و اخوت اسلامی» با حضور رهبر شیعیان ترکیه و امام جمعه شیعیان در استانبول در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این سمپوزیوم ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم(ص)، گفت: در هفته وحدت تک صدایی معنایی ندارد و به همین دلیل در این سمپوزیوم از هموطنان شیعه و اهل سنت دعوت کرده‌ایم.

وی اظهارامیدواری کرد: برگزاری چنین همایش‌ها و سمپوزیوم‌هایی مقدمه‌ای برای وحدت بیشتر، درک متقابل بهتر، اتحاد و انسجام فرق اسلامی، همزیستی برادرانه و اخوت اسلامی باشد.

حاج شیخ حکمت‌الله رمضانی امام جمعه اهل سنت هشجین نیز با اشاره به آیات قرآنی پیرامون وحدت اسلامی، گفت: کتاب آسمانی قرآن کتاب وحدت است و زمانیکه قرآن نازل شده، تمام بندگان را با هم برادر خطاب کرده است.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها در هر جای دنیا و در هر سطح علمی که باشند، باید وحدت عملی را فراموش نکنند، افزود: منجی عالم بشریت، فخر و انگیزه خلقت است و بدین ترتیب همه ما چه شیعه و چه اهل سنت، با هم برادر بوده و مسیر، قرآن و قبله ما یکی است.

رمضانی با بیان اینکه از هر فردی که به برادر خود می نگرد، باید بوی رحمت الهی از چهره وی درک شود، تصریح کرد: رهبر شیعیان ترکیه برای حفظ حیثیت و شرف اسلام در برابر کمونیست‌ها و از خدا بی‌خبرها ایستاده و قداست آنرا حفظ کرده است.

امام جمعه اهل سنت هشجین با بیان اینکه ۴۵ درصد مردم هشجین اهل سنت و ۵۵ درصد شیعه هستند، افزود: همه اهالی هشجین اهل علم و ادب بوده و مانند برادر باهم زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که آستین بالا زده‌اند و شیرازه اسلام را با خون دل محکم کرده و به مردم ارائه داده‌اند، عزیزان و برادران ما هستند.

 

رمضانی با بیان اینکه اگر اهل سنت امام حسین(ع) را نشناسند مسلمان نیستند، خاطرنشان کرد: ما همگی فرزند قرآن هستیم و اسلام مکتب واقعی و انسان ساز است و بدین ترتیب قرآن این حماسه و انقلاب را که پیامبر اکرم(ص) برای ما بندگان ارمغان آورده است، در هر آیه‌اش یک نور قرار دارد.

  • سه‌شنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: ardabil-20231
  • خبرنگار :

برچسب‌ها