دو هنرمند گیلانی در ویژه مراسم رادی‌شناسی تقدیر شدند

 

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: رضا میرمعنوی و ناتاشا محرم‌زاده از هنرمندان تئاتر گیلان در ویژه مراسم رادی‌شناسی در تهران تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید وحید فخرموسوی اظهار کرد: بنیاد اکبر رادی، مراسم دومین دوره انتخاب مقالات برتر رادی‌شناسی را با حضور محمود دولت‌آبادی از نویسندگان برتر کشور، عنقا همسر زنده‌یاد رادی و جمعی از هنرمندان، هفتم مهرماه 91 همزمان با زادروز این نمایشنامه‌نویس نامی ایران در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران در تهران برگزار کرد.

وی افزود: در این مراسم که با همکاری خانه تئاتر و خانه هنرمندان ایران برگزار شد، از سه شخصیت پیشکسوت آثار رادی با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای تجلیل به عمل آمد.

فخرموسوی گفت: رضا میرمعنوی، کارگردان فعال و پیشکسوت تئاتر گیلان به پاس اینکه آثار زیادی از زنده‌یاد رادی را به روی صحنه برده است‌، بهزاد فراهانی به پاس حضور و بازی در نخستین نمایشنامه استاد اکبر رادی «روزنه آبی» که در سال 1345 در تالار 25 شهریور به روی صحنه رفت و مهتاج نجومی نیز به عنوان بازیگر زن برتر آثار این نمایشنامه‌نویس فقید گیلانی تقدیر شدند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: ناتاشا محرم‌زاده نمایشنامه‌نویس گیلانی نیز با مقاله «نگاهی بینامتنی به دو نمایشنامه ماندگار "ارثیه ایرانی" و "ارثیه آمریکایی" یا "مرگ فروشنده" تقدیر و مقاله وی، شایسته انتشار در دومین کتاب رادی­شناسی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، رضا میرمعنوی متولد 1329 رشت و دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به کارگردانی تئاتر و تدریس در دانشگاه مشغول است.

نمایش‌نامه‌های "پلکان"، "شب بخیر جناب کنت"، "بوی باران لطیف است"، "شب روی سنگفرش خیس"، "مرگ در پاییز" و... از جمله آثار استاد رادی است که بارها به کارگردانی میرمعنوی به روی صحنه نمایش رفته‌اند.

وی با این آثار به جشنواره‌های مختلفی راه یافته و در آنها کسب مقام کرده است که جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمله آنهاست.

ناتاشا محرم‌زاده متولد 1358 مشهد، بزرگ شده لاهیجان از نویسندگان خوش‌ذوق گیلان است که بسیاری از آثار او توسط هنرمندان این استان به روی صحنه رفته است.

کسب جایزه اول مسابقه کشوری شعر و داستان بندرعباس در سال 1383 برای داستان "تو اینطوری فکر کن"، چاپ مجموعه داستان "ساعت از مرگ گذشت" و کاندید شدن برای دریافت جوایز گلشیری و مهرگان در سال 1384، کسب دو مقام نخست مسابقه سراسری قصص برای داستانهای "سودای نیل" در سال 1386 و "نشانه" در سال 1388 از جمله موفقیتهای اوست.

  • دوشنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-56621
  • خبرنگار :