سومین یادواره شهدای ورزشکار ساوه برگزار شد

سردار علیزاده: منش پهلوانی مهمترین شاخصه شهدای ورزشکار بود

‌معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منش پهلوانی مهم‌ترین شاخصه شهدای ورزشکار بود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر علیزاده در سومین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ساوه افزود: شهدای ورزشکار ما در دوران دفاع مقدس با اقتدا به مردانگی امیرالمومنین علی (ع) و تاسی از اهل بیت (ع) جوانمردانه جنگیدند و خون خود را نثار اسلام کردند.

وی پهلوانی را بر قهرمانی در منش و سیره شهدای ورزشکار برتر دانست و افزود: وقتی سخن از دلیرمردان شهید به میان می‌آید از آنان به عنوان پهلوانان یاد می‌شود نه قهرمانان از این رو شهدای ما پهلوانانه جنگیدند و قهرمانانه شهید شدند.

سردار علیزاده ترویج منش پهلوانی را به عنوان یادگار شهدا در جامعه خواستار شد و افزود: الگوی زندگی ما بازماندگان از قافله شهدا تاسی به سیره شهداست چرا که آنان عزتمندانه راهی را که خدای تعالی آن را جهاد در راه خدا می داند انتخاب کردند.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت دلیرمردانی دانست که آبروی کشور و نظام اسلامی هستند و پیشرفت های انقلاب پس از گذشت سه دهه از شکل گیری آن مدیون خون مطهر شهداست.

سردار علیزاده در ادامه با تاکید بر ترویج ورزش در بین آحاد مختلف جامعه تصریح کرد: همان طوری که در دوران دفاع مقدس ورزش جزو برنامه‌های رزمندگان بود در شرایط فعلی نیز با پرداختن به ورزش ضمن حفظ سلامتی و برقراری نشاط در جامعه باید همواره خود را یک رزمنده ورزشکار آماده رزم بدانیم چرا که دفاع همچنان باقی است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز با تجلیل از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: به برکت دفاع مقدس از همه اقشار جامعه در جنگ تحمیلی حضور داشتند و مشتاقانه برای مجاهدت به جبهه آمده بودند و شهدای ورزشکار نیز در زمره مجاهدان فی سبیل الله قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی تصریح کرد: آنچه موجب اقتدار میهن اسلامی شده است فداکاری و رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود و این رشادت ها در طول تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدای ورزشکار افزود: حضور خانواده های معظم شهدا در یادواره های شهیدان فضای معنوی را در مراسم ایجاد می کند از این رو فرزندان شاهد و خانواده های معظم شهیدان شایسته بهترین تجلیل هاست.

امام جمعه ساوه که با در دست داشتن تندیس یادواره شهدای ورزشکار ساوه قصد داشت آن را به رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه که از فرزندان شهدا به شمار می رود اهدا کند، افزود: قرار گرفتن فرزندان شهدا در مسند مدیریت دستگاه های اجرایی باعث افتخار نظام است.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: خدای تعالی در مقام شهید با نزول آیه ای فرموده اند که شهدا عند ربهم یرزقون هستند و این مقام کمی برای شهادت نیست.

محسن غفاری افزود: در تفسیر عند ربهم یرزقون آمده است خدای تعالی برای مقام شهید آنقدر ارزش قائل است که شهدا را روزی خوران محضر الهی توصیف کرده است یعنی اینکه یک جسم مادی که انسان است و مقام شهید دارد به قدری ارزشمند می شود که در محضر پروردگار روزی می خورد.

وی بیان کرد: هیچ مقامی بالاتر از مقام شهادت نیست. از این رو ما باید پرچمدار و رهرو عزیزانی باشیم که خدای تعالی برای آنها روزی مقرر کرده است.

در این مراسم که با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جامعه ورزشی شهرستان ساوه و جمعی از مسئولان برگزار شد پس از مرثیه سرایی حاج عباس لشکری از مداحان ساوجی و اجرای ورزش زورخانه ای با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادواره از خانواده شهدای ورزشکار شهرستان تجلیل شد.

 

  • چهارشنبه/ ۷ مهر ۱۳۹۵ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-82052
  • خبرنگار : 50212

برچسب‌ها