• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1400100401886
  • خبرنگار : 71460

ژاپن هم به جمع تحریم‌کنندگان المپیک زمستانی پیوست

ژاپن هم به جمع تحریم‌کنندگان المپیک زمستانی پیوست

ژاپن با اعلام اعزام نکردن سیاست‌مداران خود به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، راه ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا را در تحریم این رقابت‌ها دنبال کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد دولت ژاپن به استثنای سیکو هاشیموتو در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو شرکت نخواهند کرد. 

یاسوهیرو یاماشیتا، رییس کمیته المپیک ژاپن و کازویوکی موری، رییس کمیته پارالمپیک ژاپن نیز به پکن سفر خواهند کرد.

تحریم دیپلماتیک شامل ورزشکاران ژاپنی نمی‌شود که مانند ورزشکاران کشورهای دیگر در بازی‌ها شرکت خواهند کرد ولی مقامات سیاسی این کشورها نیز مانند مقامات سیاسی کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نخواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن تصمیم گرفت برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به روابط با چین، اعلامیه رسمی انجام ندهد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه  نیز از خواندن تحریم دیپلماتیک خودداری کرد و مدعی شد که تصمیم برای اعزام نکردن مقامات دولتی به پکن مدت خاصی ندارد.

ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و لیتوانی همگی تصمیم گرفته‌اند تا بازی‌های المپیک زمستانی را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر چین تحریم کنند.

بایکوت‌ها از سوی دیگر رهبران جهان، از جمله امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، مورد انتقاد قرار گرفته است.  امانوئل ماکرون تایید کرده‌ است که فرانسه به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ نخواهد پیوست و این اقدام که توسط سایر کشورها از جمله آمریکا اعمال شده است را "نمادین" و "بی‌اهمیت" تلقی کرد. 

براساس گزارش بی‌بی‌سی، ماکرون اظهار کرد که وی اعتقادی به سیاسی کردن بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ندارد و خواستار اقداماتی است که "تاثیر مفید" داشته باشد.

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در بهمن ماه در پکن برگزار می‌شود تا این شهر اولین شهری باشد که هم میزبان المپیک تابستانی و هم زمستانی بوده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۶ ۰۸:۳۹

واقعا حقوق بشر چین در حد نازلی قرار داره.مخصوصا مناطق تبت و استان شین جیان اویغور.حتی به زنان باردار حمله میکنن مامورا برا اینکه بچه اش سقط بشه.کشورهای کمونیستی حقوق بشر نمیفهمن چیه.خدا بیامرز امام خمینی یه زمانی از امپریالیسم و کمونیست بشدت مخالف بود و انتقاد میکرد ولی الان رهبر برای مدتی بیشتر ماندن در اریکه قدرت دست به دامن اونا شده.خدا بیامرزتت مرد بزرگ

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۸ ۱۰:۰۶

داداش اینور ها تجزیه طلب هستن مسلمان در اونجا فقط ایغور ها نیستن هویی ها هم مسلمان چینی هستن در چین رئیس جمهور چین بودجه اختصاص داد برای اونها برای ساخت مسجد و چند بار هم خود ریئس جمهور چین رسما از اونجا بازدید کرده و با اونها صحبت کرده به نظر جای تعجب وجود نداره که آمریکا که تا دلت بخواد دستش در خون مسلمانان آغشته هست این طور برای ایغور ها دلسوزی می کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۰ ۱۹:۰۷

عریز من این فرمایش رانده همه ما درمقابل حرف وقلم خودمان مسئولیم ما نباید دچار جوسازی های دشمنان شویم.اگرکمونیست بد است ماتا زمانی که علیه ما توطئه نکند نباید با این عقیده با افراط برخورد کنیم.حدومرز مقدسات هم باید رعایت کنیم.