• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400120302126
  • خبرنگار : 71567

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد

ضرورت مشارکت دانشجویان در برنامه‌های مشاوره و سلامت روان

ضرورت مشارکت دانشجویان در برنامه‌های مشاوره و سلامت روان

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت بر ضرورت حضور دانشجویان در برنامه‌های مشاوره و سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: حضور دانشجویان در برنامه های مشاوره ای دانشگاه ها علاوه بر تقویت خودباوری و مسؤولیت پذیری دانشجویان، باعث مددرسانی ارزشمندتر به دانشجویان و اثر گذاری بالاتر برنامه ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اشراقی در دوره آموزشی توانمندسازی آشنایی با مهارت‌های همتایاری دانشجویی،ضمن بیان این مطلب  اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و بند ۱۱ آن که اشاره دارد به مسؤولیت پذیری، افزایش توانمندی، حضور آگاهانه و مشارکت گروه‌ها و افراد در جهت حفظ و ارتقای سلامت جامعه، نقش مجموعه‌ها و سازمان‌های فرهنگی وزارت بهداشت و درمان در راستای برنامه‌ریزی و هدف گذاری در حوزه سلامت روان جامعه و دانشجویان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که یقینا حضور دانشجویان در حوزه همتایاران سلامت، نقطه عطفی در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی خواهد بود، ابراز داشت: از چند جنبه می‌توان این حضور را مورد بررسی قرار داد. ابتدا در جهت افزایش مسؤولیت پذیری و مشارکت اجتماعی آحاد مجموعه‌های اثر گذار در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که حوزه دانشجویی به عنوان پیشران و مجموعه اثر گذار در کلان جامعه و همچنین مجموعه دانشگاهی در این حوزه مورد توجه و الویت اساسی است.

اشراقی تصریح کرد:حضور دانشجویان درحوزه برنامه‌های مشاوره و سلامت روان در کنار اساتید و همکاران ادارات مشاوره در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، هم به تقویت خودباوری و مسؤولیت پذیری دانشجویان منجر می شود و هم به مددرسانی ارزشمندتر به دانشجویان و اثر گذاری بالاتر برنامه ها در حوزه مشاوره و سلامت روان ختم  می‌گردد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی دانشجوی نیازمند در حوزه مشاوره می بیند دانشجویی از دوستان خود او،  به موضوعات وی رسیدگی می‌کند و به صحبت‌های او در قالب یک درد دل دانشجویی گوش فرا می‌دهد و با وی همراهی می‌کند، یقینا این دانشجوی همراهی و همدلی بیشتری با همتایار و در نتیجه برنامه های مشاوره خواهد داشت و در مجموع در مسیر رفع آسیب‌های اجتماعی این دانشجو، موفق‌تر خواهیم بود.

این مقام مسؤول با بیان این‌که مجموعه دانشجویی همتایاران سلامت به عنوان بازوی یاورانه ادارات مشاوره و سلامت روان  دانشجویی در دانشگاه نقش مهمی بازی می‌کنند، یادآور شد: اساتید و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان می‌توانند برنامه‌های خود را با استفاده از این پل ارتباطی ارزشمند با دانشجویان در مقیاس عمق و اثرگذاری بیشتری دنبال کنند و حضور دانشجویان بعنوان همتایار، تعمیق و گسترش راهبردی اصلی برنامه‌های مشاوره و سلامت روان دانشجویی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مفدا،مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت ابراز داشت: نقطه عطف فعالیت‌ها و رویکرد در ادارات مشاوره و سلامت روان، باید افزایش مشارکت آگاهانه دانشجویان در راستای برنامه‌های مورد نظر باشد. به واقع هر کجا که مشارکت دانشجویان را داشته‌ایم، قسمت بسیاری از هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به جامعه هدف و مطلوب خود نزدیک شده است. همچنین برگزاری این گونه نشست‌ها که دانشجویان نیز در آن حضور دارند نقطه عطف و قوت کار ما در ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی خواهد بود.

انتها ییام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha