• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401060201262
  • منبع : نمایندگی دانشگاه هنر

استقرار تیم آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر در شهر سوزن‌دوزی ایران

استقرار تیم آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر در شهر سوزن‌دوزی ایران

در پی انعقاد قرارداد میان دانشگاه هنر و یونیدو (UNIDO)، تیم آموزشی و پژوهشی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر در شهر ملی سوزندوزی ایران؛ ایرانشهر مستقر شد.

به گزارش ایسنا، هنر سوزن‌دوزی در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان وجود دارد، اما ایرانشهر به دلیل تعداد کارگاه‌های بیشتر، کیفیت سوزن‌دوزی و تکنیک‌های متداول در این شهر به عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی در سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی انتخاب شده است.

در پی انعقاد قرارداد میان دانشگاه هنر و یونیدو (UNIDO)، تیم آموزشی و پژوهشی دانشکده هنرهای کاربردی در شهرستان ایرانشهر (این شهر در ۳۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان و در کوریدور مبادلاتی شمال به جنوب قرار گرفته است) در راستای اجرایی‌سازی بندهای قرارداد مذکور مستقر شده است.

پیش‌بینی تیم آموزشی و اجرایی در پروژه توانمندسازی زنان سیستان و بلوچستان در ثبت نام قبلی حدود ۵۰ نفر بود که با توجه به سطح برگزاری ورک‌شاپ های زاهدان به حدود ۸۰ نفر رسیده است. ‌برگزاری کلاس‌ها با استقبال کم نظیر زنان و دختران محجوب و خون‌گرم بلوچ قرار گرفته است.

همچنین بنا به نیاز سوزندوزان در این شهر، تغییراتی در برگزاری کارگاه‌ها داده شده است. در این راستا بحث مفاهیم کاربردی رنگ در ورک‌شاپ‌ها با وزنه بیشتری ارایه شده و کلاس‌های برندسازی، بسته‌بندی و رنگ با دو استاد مدیریت می‌شود. مدیر پروژه دکتر علیرضا شیخی دانشیار دانشگاه هنر، این تصمیم را در راستای ارتقای کیفی  آموزشی و پژوهشی دوره اتخاذ نموده است.

 علی شعبانی، فرماندار ایرانشهر با تیم همراه در روز سوم برگزاری رویداد در محل کارگاه های آموزشی حضور یافته و بازدید نمود. همچنین تیم آموزشی با همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر، رحمان ریگی از آثار سوزن‌دوزی و حصیربافی دو شرکت میراث کهن بلوچستان در شهرستان بمپور به مدیریت فاطمه نرماشیری و شرکت دختران مهتاب در روستای قاسم‌آباد (۲۰ کیلومتری شهر بمپور) به مدیریت زینب نوروزی بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha