• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401071708203
  • خبرنگار : 30057

اعطای جایزه ملی تعالی و نگهداری در آبان ماه

اعطای جایزه ملی تعالی و نگهداری در آبان ماه

پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری ایران روز اول آبان ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر نوید نصر، دبیر پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران با اشاره به برگزاری این رویداد در اول آبان ماه سال جاری در محل پژوهشگاه صنعت نفت، اظهار کرد: تعالی در حوزه‌های مختلف سازمانی از جمله نگهداری و تعمیرات یک مسیر و راه است، بر همین اساس واحدهای نگهداری و تعمیرات همراه با سازمان خود باید در مسیر تعالی گام برداشته و مدام خود را با بهترین‌ها مقایسه کنند و حرکت رو به جلو داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا واحدهای سازمانی با ابزارهای دقیق مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند و از نتایج آن زمینه‌های قابل بهبود، شناسایی و گام‌های اجرایی در راستای رسیدن به تعالی تعریف شود، ادامه داد: مسیر رشد و تعالی یک سازمان و واحد، ساده و کم هزینه نیست؛ چرا که نقش حوزه نگهداری و تعمیرات باید به صورت عمیق‌تری مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد.

نصر ادامه داد: تعالی نگهداری، فرآیند پیوسته‌ای است که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آغاز می‌شود و با ارزیابی‌های مداوم و استفاده از اهداف از پیش تعیین شده، نواقص و نارسایی‌ها مشخص می‌شود و نقطه شروع تغییرات و بهبودی، درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیدا کردن مشکلات آن است.  

دبیر پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری ایران با بیان اینکه امروزه اکثر کشورهای دنیا با تکیه بر مدل‌های تعالی، جوایزی را در سطح ملی و منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند که محرک سازمان‌ها و کسب و کارها در تعالی، رشد و ثروت آفرینی است، یادآور شد: در ایران نیز این جوایز مورد استقبال قرار گرفته و به صورت اختصاصی موضوع نگهداری و تعمیرات همانند دیگر حوزه‌های کسب و کار سازمانی دارای جایزه است. 

عضو هیات مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران، افزود: امروزه با توجه به وجود تحریم‌های خصمانه، ضرورت پرداختن صحیح و اصولی به مقوله نگهداری و تعمیرات مستلزم شناسایی وضع موجود سیستم نت (نگهداری و تعمیرات) سازمان در مقایسه با سازمان‌های متعالی و مشابه است تا در نهایت بتوان با ترسیم وضع مطلوب به یک برنامه منسجم جهت طی کردن سیر تعالی و نیل به توسعه پایدار سازمان منجر شود. 

به نقل از انجمن نگهداری و تعمیرات ایران، دبیر پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران با اشاره به این مهم که رویداد فوق مورد اعتبار دهی رسمی و تأیید سازمان ملی بهره‌وری قرار دارد، اضافه کرد: این رویداد با حضور صنایع و سازمان‌های متعالی در سطح کشور برگزار می‌شود که ضمن به اشتراک‌گذاری تجارب و دستاوردهای سازمان‌های متعالی در عرصه نگهداری و تعمیرات، با دعوت از سخنرانان کلیدی تلاش شده تا سطح علمی و کاربردی حوزه نگهداری در کشور ارتقاء یابد و محملی جهت هم‌اندیشی صاحبین ایده و کسب و کار در این حوزه تخصصی فراهم شود. 

برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای شرکت‌های دارای کسب و کار مرتبط با حوزه نگهداری و تعمیرات از برنامه‌های جنبی پنجمین جایزه ملی تعالی است که در روز اول آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha