• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401092013568
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

امضای ۲۰ طرح یارانه تجاری‌سازی ۱۹ میلیاردی در نمایشگاه دستاوردهای فناوری

امضای ۲۰ طرح یارانه تجاری‌سازی ۱۹ میلیاردی در نمایشگاه دستاوردهای فناوری
عکس تزئینی و آرشیوی است

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم از امضای ۲۰ طرح یارانه تجاری‌سازی به ارزش ۱۹ میلیارد تومان در دومین روز از هفته پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: تا پایان این هفته انعقاد قراردادها ادامه دارد.

به گزارش ایسنا،  دکتر امید رضایی‌فر، یارانه انتقال فناوری را یکی از برنامه‌های معاونت فناوری وزارت علوم دانست و اظهار کرد: در سال جاری به منظور ایجاد مشوق برای متقاضیان فناوری در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های تولید داخل، در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش،  فناوری و فن بازار که یارانه انتقال فناوری اعطا می ‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این طرح، گفت: این یارانه در قالب امضای تفاهم‌نامه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود و این تسهیلات به فناوری‌هایی اعطا می‌شود که در محل نمایشگاه، تفاهم‌نامه تبادل دستاوردهای فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد شود.

رضایی‌فر، مبالغ این تسهیلات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: یارانه بر اساس شاخص‌هایی چون پیچیدگی فناوری و دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها، حجم ریالی قرارداد و تعداد کارکنان شرکت‌های فناور پرداخت خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، ادامه داد: ۵۰ درصد تسهیلات یارانه‌ای به خریدار و ۵۰ درصد به فروشنده پرداخت می‌شود، ولی در صورتی که طرف خریدار مایل به دریافت این تسهیلات نباشد، به عنوان مشوق به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، به گفته وی طرف خریدار هم می‌تواند مشتریانی خارج از مراکز تحقیقاتی بوده و یا از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

رضایی‌فر یادآور شد: فراخوان این طرح تا پایان این نمایشگاه یعنی ۲۲ آذرماه ادامه دارد و تاکنون ۱۴۰ نیاز فناورانه و عرضه فناوری در سامانه این طرح به ثبت رسیده است.

وی افزود: تا روز دوم نمایشگاه تعداد ۲۰ قرارداد با حجم ۱۹ میلیارد تومان منعقد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha