• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401121611847
  • خبرنگار : 71452

به همت پژوهشکده علوم بهداشتی برگزار شد؛

کارگاه اصول و روش‌های تولید محتوای آموزشی دیجیتال در حوزه سلامت با نرم‌افزار کمتزیا

کارگاه اصول و روش‌های تولید محتوای آموزشی دیجیتال در حوزه سلامت با نرم‌افزار کمتزیا

کارگاه اصول و روش‌های تولید محتوای آموزشی دیجیتال در حوزه سلامت با استفاده از نرم‌افزار کمتزیا، به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سنجش سلامت) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این کارگاه که به صورت مجازی و با حضور جمعی از دانشجویان، متخصصان حوزه سلامت و سایر علاقه‌مندان برگزار شد، آرزو دهقانی، دانشجوی دکتری تخصصی رشته سلامت در بلایا و فوریت‌ها به معرفی نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش اشاره کرد. این نرم‌افزارها، ابزارهایی هستند که امکان ضبط صفحه نماش و ویرایش آن را فراهم می‌کنند. در ادامه، چند نرم‌افزار در دسترس معرفی و نقاط قوت و محدودیت‌های هر یک به طور جداگانه بررسی شد.

دکتر فاطمه زارعی، استادیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این نشست، به اهمیت فعالیت تولید محتوای آموزشی دیجتال اشاره کرد و گفت: امروزه استفاده از محتواهای آموزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای فرایند آموزش است و امروزه به کمک نرم‌افزارهای مختلف می‌توان ویدیوهای تعاملی ایجاد کرده و اثربخشی آموزش را چند برابر افزایش داد.

وی افزود: دنیا در حال پیشرفت به سوی دو موضوع اساسی در بحث آموزش دیجیتال است که عبارتند از یادگیری خرد و یادگیری نانو است. هر دوی این موضوع‌ها ایجاب می‌کند که موضوع آموزش در قالب‌های کوچک و متمرکز ارائه شود. این نکته به خوبی با استفاده از نرم‌افزار کمتزیا قابل اجرا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در این کارگاه به تدریس نرم‌افزار کمتزیا پرداخت و علاوه بر معرفی قابلیت‌ها و امکانات موجود در نرم‌افزار، نحوه ضبط ویدیو، آشنایی با بخش ویرایشگر، ویرایش مقدماتی ویدیوها، متحرک‌سازی و استفاده از افکت‌های مختلف، نحوه تبدیل صدا به متن، اضافه کردن زیرنویس به ویدیوها، ارزیابی نهایی و دریافت فایل خروجی را آموزش داد.

شرکت‌کنندگان در این کارگاه ضمن یادگیری نحوه کار با نرم‌افزار کمتزیا، این فرصت را پیدا کردند تا نقاط ضعف و مشکلات کار را در عرصه عمل برطرف کنند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، این پژوهشکده در تلاش است بر اساس نیازهای آموزش گروه‌های تخصصی حوزه سلامت، کارگاه ها و دوره های آموزشی کاربردی برای متخصصان این حوزه برگزار نماید و توانمندی آنان را در این زمینه افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha