• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402021207203
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم:

شهادت می‌دهم اساتید نمونه کشوری با دقت و ظرافت انتخاب شده‌اند

شهادت می‌دهم اساتید نمونه کشوری با دقت و ظرافت انتخاب شده‌اند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه بر دقت و ظرافت انتخاب استادان نمونه کشوری شهادت می‌دهم، گفت: افرادی که امروز انتخاب شدند از هر لحاظ شایستگی داشتند به طوری که در زمینه‌های آموزش، پژوهش و فناوری سرآمد و در امور فرهنگی فعال و اثربخش هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل در سی‌امین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که امروز در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت، شهدای سلامت، شهدای حریم و حرم علی الخصوص یاد و خاطره شهیدآیت الله مطهری ، روز معلم و استاد را تبریک گفت و افزود: اساتیدی که امروز به عنوان نمونه انتخاب شدند به عنوان  گل سرسبد کشور و به عنوان نماد دانایی و مانایی جامعه علمی کشور هستند. بنابراین این افراد  علاوه بر اینکه کارهای علمی انجام می‌دهند باید مراقب سلامت جسم و روح خود باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهادت می دهم که انتخاب اساتید نمونه با دقت و ظرافت ویژه ای صورت گرفته تا حق کسی ضایع نشود. افرادی که انتخاب شدند از هر لحاظ شایستگی داشتند، این افراد در زمینه‌های آموزش، پژوهش و فناوری سرآمد و در امور فرهنگی فعال و اثربخش هستند.

وزیر علوم تاکید کرد: استادانی که به عنوان نمونه انتخاب شدند از روسای دانشگاه ها، مدرسین دانشگاه ها و از گروه های آموزشی و دوره های تحصیلات تکمیلی هستند که اکثر این افراد کتاب چاپ شده، ترجمه شده و تعدادی هم اختراعاتی دارند.

وی خاطر نشان کرد: قصد داریم برای سال آینده کتابچه ای تهیه کنیم تا اسامی استادان نمونه از دوره اول تاکنون در آن ثبت شده و به چاپ برسد، باید بتوانیم این کتابچه را در تاریخ ثبت کنیم، جامعه علمی به خود می بالد که چنین استادان اثربخشی دارد.

زلفی گل افزود: اکثر اساتید نمونه در بعد شاگردپروری هم موفق بودند، به طوری که این افراد جزو دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جامعه علمی دنیا  می باشند و شرمنده‌ایم که نتوانستیم در مراسم امروز تعداد بیشتری از اساتید را به عنوان اساتید نمونه انتخاب کنیم، باید به دانشگاه ها دست مریزاد گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha