• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402021207303
  • خبرنگار : 30165

رییس جهاد دانشگاهی:

برای جذب ایده‌ها، نباید به جناح و خط و ربط کاری داشته باشیم

برای جذب ایده‌ها، نباید به جناح و خط و ربط کاری داشته باشیم

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی (بنیانگذار پژوهشگاه رویان) تصریح کرد: وی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت. اگر می‌خواهیم در هر سازمانی فعال باشیم، باید بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ نباید به جناح و خط و ربط، کاری داشته باشیم و اگر ایده‌ و موضوعی مطرح شد، باید از آن‌ها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ دکتر عبدالحسین شاهوردی، رییس پژوهشگاه رویان؛ دکتر یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش؛ دکتر حمید گورابی، رییس سابق پژوهشگاه رویان، مدیر گروه پژوهشی ژنتیک ناباروری و عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی؛ جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر مسلمی نائینی در این مراسم با اشاره به اهمیت دانستن قدر معلم و استاد گفت: امروز، روز بزرگداشت شهید مطهری است که حق بزرگی بر بسیاری از معلمان و دانشجویان کشور دارد. انقلاب اسلامی و پیروزی آن، نتیجه هدایت و راهنمایی چنین افرادی است.

مراسم گرامیداشت روز استاد در پژوهشگاه رویان

وی با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: یکی از روش‌های موثر برای مدیریت جهادی، برداشتن دیوار بین رییس و اعضا است. 

رییس جهاد دانشگاهی با توصیه به خواندن کتاب «روایت یک رویش؛ گفتارهایی درباره زیست جهادی دکتر سعید کاظمی آشتیانی» (بنیانگذار پژوهشگاه رویان) گفت: همان طور که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی‌هایشان از مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی نام می‌برند، وی با کارهایی که انجام داده‌اند، در مجامع علمی، جایگاه کشور و جهاد دانشگاهی را بالا برده است.

مراسم گرامیداشت مقام استاد، پژوهشگاه رویان

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که در این کتاب آمده است، تصریح کرد: دکتر کاظمی آشتیانی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت. اگر می‌خواهیم در هر سازمانی فعال باشیم، باید بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ نباید به جناح و خط و ربط، کاری داشته باشیم و اگر ایده‌ و موضوعی مطرح شد، باید از آن‌ها استفاده کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: ویژگی دوم مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی این بود که هیچ‌وقت ناامیدی در وجود ایشان نبود. وی همواره معنویت را در کار خود وارد می‌کرد. همچنین هیچ تمایلی به مدیریت نداشت و ارتباط خوبی با نیروهای خود داشت و برای همه احترام قائل بود.

به گزارش ایسنا، دکتر یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: رویکرد معلمی، یک رویکرد ارزش‌آفرین است و اثرات مختلفی دارد. یک پژوهش ۱۵ ساله در دانشگاه تهران از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۵ انجام شد که نشان داد، آموزش و پرورش بعد از بخش معدن بیشترین ارزش افزوده را دارد. 

وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت مقام استاد، پژوهشگاه رویان

وی خاطر نشان کرد: ارتباط آموزش و پرورش با پژوهشگاه رویان زمینه‌ای را فراهم کرد که دانش‌آموزان ما به دنبال علاقه و انگیزه‌شان بروند. امیدواریم این ارتباط در آموزش و پرورش با سرعت بیشتری پیش برود.

وزیر سابق آموزش و پرورش، پیگیری المپیاد دانش‌آموزی را یکی دیگر از اقدامات مثبت عنوان کرد و گفت: تا پیش از این، در هر سال بیشتر از ۱۱ مدال نداشتیم، ولی سال گذشته ۲۲ مدال المپیاد انفرادی به دست آوردیم. همچنین باشگاه دانش‌پژوهان جوان را احیا کردیم و برای این بخش، بودجه ۱۰۰ میلیاردی در نظر گرفتیم. 

مراسم گرامیداشت مقام استاد، پژوهشگاه رویان

دکتر نوری خاطر نشان کرد: سال گذشته تصویب شد که در سال ۱۴۰۳ المپیاد فیزیک برگزار شود و مقدمات آن در حال انجام است که بیش از ۸۰ کشور به ایران بیایند و این فرصتی است که پژوهشگاه رویان خودش را در مجامع بین‌المللی نشان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha