• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402031007258
  • خبرنگار : 30057

ریسک‌زدایی و تسهیل کسب و کار؛ افق ناحیه نوآوری تهران

ریسک‌زدایی و تسهیل کسب و کار؛ افق ناحیه نوآوری تهران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره افق ترسیمی ناحیه نوآوری تهران، گفت: در افق ترسیمی ناحیه شکل‌گیری اکوسیستم فناوری تهران، خوشه سازی فناوری، ریسک زدایی و تسهیل راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه و ارتقای اقتصاد شهری دنبال می‌شود.

 به گزارش ایسنا، علی اسدی امروز در مراسم افتتاح ناحیه نوآوری دانشگاه تهران، افزود: براساس آمارها در سال ۱۴۰۱، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فعالیت دارند.

وی میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک در سال ۱۴۰۱ را ۳۴۰ هزار دلار ذکر کرد و ادامه داد: ابلاغیه‌ای برای پذیرش واحدهای فناور منتشر شد که ۱۵۰۰ شرکت اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۲۰۰ شرکت در این پارک مستقر شدند.

اسدی گفت: با هماهنگی با فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) و وزارت علوم، پارک دانشگاه تهران به عنوان هاب پارک‌های کشور در نظر گرفته شد و اخیرا در رویداد پلیس هوشمند، ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در زمینه نیازهای فراجا خدمات و محصولات خود را ارائه دادند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۷ هزار متر مربع به فضاهای در حال بهره‌برداری پارک اضافه شد، ضمن آنکه در طول سال گذشته، ۸ شعبه پارک در کنار دانشکده‌های این دانشگاه ایجاد شده و یا تفاهم‌نامه ایجاد آن با دانشکده‌ها منعقد شده است. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌ها، متخصصان، سرمایه‌گذاران، دانشجویان و مردم ناحیه را بازیگران اصلی ناحیه عنوان کرد و افزود: شعار ناحیه نوآوری «زندگی پایدار، سبز و هوشمند» است. دلیل گذر از پارک‌های علم و فناوری به سمت نواحی نوآوری این است که از تک هدف بودن در توسعه اقتصادی به سمت چند هدف بودن یعنی توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش برویم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ویژگی‌های ناحیه نوآوری تهران را افزایش و ارتقای کمیت و کیفیت تحقیق و نوآوری دانشگاهی، ایجاد هم افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان توسعه اقتصاد شهری، ایجاد مکان‌هایی با پتانسیل‌های کارآفرینانه و نوآورانه و ایجاد بستر لازم جهت رشد تیم‌ها و شرکت‌ها با کمترین حمایت دولتی اعلام کرد. 

وی ادامه داد: ناحیه نوآوری تهران ۷۱۵ هکتار بوده که امکان گسترش فضای کسب و کار، ایجاد اکوسیستم فناوری و نوآوری باز، امکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهنده ها را فراهم می‌کند. 

اسدی بیان کرد: همچنین در حال حاضر در ناحیه نوآوری شهر دانش، ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرار دارند و پتانسیل اشتغال حدود ۱۸ هزار نیروی دانش‌آموخته را دارد. 

وی درباره افق ترسیمی ناحیه نوآوری تهران، گفت: در افق ترسیمی ناحیه شکل‌گیری اکوسیستم فناوری تهران، خوشه‌سازی فناوری، ریسک‌زدایی و تسهیل راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه و ارتقای اقتصاد شهری دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha