• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402032113202
  • خبرنگار : 71572

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش: با قربان‌زاده اختلافی نداریم/ واگذاری استقلال مصوبه هیات وزیران ندارد

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش: با قربان‌زاده اختلافی نداریم/ واگذاری استقلال مصوبه هیات وزیران ندارد

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید هنوز هیات وزیران واگذاری باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد را تصویب نکرده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی فلاح، مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان پس از برگزاری مجمع عمومی باشگاه استقلال اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در مجمع امروز اتفاق افتاد، تغییر و ترمیم اعضای هیات مدیره بود. جناب آقای مظلومی از پیشکسوتان باشگاه و مومنی از هیات مدیره خارج شدند و آقای حیدرزاده و خانی به عنوان عضو مالی و عضو کمیته حسابرسی به هیات مدیره اضافه شدند. تصمیم دیگر، تعیین هیات نظارت بر عملکرد مالی و مدیریتی شرکت فرهنگی و ورزشی استقلال است که در صورت‌جلسه لحاظ می‌شود. این یک هات نظارتی است در راستای عملکرد به روز، مباحث مالی مانند قراردادها و تبلیغات محیطی که در راستای حمایت حضور دارند و دخالتی در امور باشگاه نمی‌کنند. تنها بررسی می‌کنند که تصمیمات در راستای مقررات باشند و هواداران و سهام‌داران نگران نباشند.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود انتشار اخباری مبنی بر واگذاری باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد، جلسه مجمع در وزارت ورزش برگزار شد؟ توضیح داد: آقای قربانزاده در ذیل ماده ۱۸ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان رییس مجمع بودند و ما تنها به عنوان عضو حضور داریم. طبق تفیض اختیاراتی که وزیر اقتصاد در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ داشت، جناب آقای قربان‌زاده رئیس مجمع امروز بود. دستگاه تخصصی ذی‌صلاح در تمام شرکت‌های دولتی نه تنها استقلال و پرسپولیس به عنوان عضو تخصصی حضور دارد. ما عضو مجمع هستیم ولی بحث مالکیت فرق می‌کند. مالکیت در راستای سیاست هیات وزیران قرار شد که واگذار شود اما هنوز تصویب نشده است. در حال حاضر رئیس مجمع، رئیس سازمان خصوصی‌سازی است.

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این که حیدرزاده و خانی پیشنهاد وزارت ورزش بوده‌اند یا قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی؟ بیان کرد: این تصمیم با تعامل و هماهنگی بوده است. تعامل بین وزارت‌خانه و سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد و طبق جلسات و مصاحبه‌هایی که برگزار شد، این دو عضو مجمع امتیازات بیش‌تری به دست آوردند و به هیات مدیره اضافه شدند.

فلاح در ادامه درباره اخباری مبنی بر اختلاف وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی گفت: من در مجمع قبلی به عنوان نماینده وزارت ورزش حضور داشتم. اختلاف صرفا راجع به این موضوعات بود که جلساتی برگزار کنیم و با تعامل افرادی را انتخاب کنیم که شایستگی حضور در هیات مدیره را داشته باشند. اعضای متعدد آمدند و ما با آن‌ها مصاحبه کردیم و این تعامل وجود داشت.

او با بیان این که از توییت مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اظهارات قربان‌زاده بی‌اطلاع است، تصریح کرد: من راجع به این موضوع نمی‌توانم اظهار نظر کنم. موضوعی نیست که چالش ایجاد کنیم. اگر توییتی زده شده است، من ندیدیم. اختلاف آنچنانی وجود نداشته که رفع شود. قطعا اختلاف وجود داشته اما با تعامل به این نقطه مشترک رسیدیم و دو عضو جدید هیات مدیره انتخاب شدند.

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا حجت کریمی هم‌چنان به عنوان سرپرست در تیم مدیریتی استقلال حضور دارد؟ گفت: تعیین مدیرعامل در حیطه اختیارات تخصصی هیات مدیره است. ایشان به عنوان سرپرست ادامه فعالیت می‌کند تا پس از ترمیم کامل هیات مدیره، این هیات راجع به مدیرعامل تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha