• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032616894
  • خبرنگار : 71271

تمدید مهلت ثبت‌نام در «برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان»

تمدید مهلت ثبت‌نام در «برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان»

زمان ثبت درخواست پیشنهاده (RFP) فراخوان «برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان» تا ۳۱ تیر ۱۴۰۲ تمدید شد.

به گزارش ایسنا، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور(INSF) اعلام کرد: به اطلاع شرکت‌های دانش‌بنیان می‌رساند زمان ثبت درخواست پیشنهاده (RFP) فراخوان «برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش بنیان» تا ۳۱ تیر ۱۴۰۲ تمدید شد. آخرین مهلت ثبت‌نام در این فراخوان، پیشتر 23 خردادماه تعیین شده بود.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی شرکت در این فراخوان می‌توانند از طریق لینک https://rtms.insf.org/ProposalStart.php?id=104 درخواست خود را ثبت کنند.

برنامه حمایت از پژوهش شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌منظور حمایت از شرکت‌های نسبتاً قوی که بتوانند با انجام نظام‌مند پژوهش، دستاوردهای نوآورانه نسبتا عمیق برای حوزه صنعتی خود فراهم کنند، تدوین شده و به دنبال ایجاد رقابت‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان با انجام پژوهش در محصولات فناورانه‌ای است که پیش از ورود محصولات رقیب خارجی به بازار شروع می‌شود. این‌گونه پژوهشها را «پژوهش عمیق» می‌نامیم که هم دارای عدم قطعیت و ریسک بالاست و هم در صورت موفقیت، دستاورد بالایی خواهد داشت.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در پی آن است که شرکت‌های دانش‌بنیان را برای ورود به عرصه انجام پژوهش‌های عمیق، تشویق و از آنها حمایت کند. در زیست‌بوم علم و فناوری کشور، معمولا حمایت از محصولاتی از شرکت‌ها که مراحل اولیه بلوغ را طی کرده و در حال ورود به بازار هستند، انجام می‌شود؛ درصورتی‌که شناخت آینده بازار و پژوهش در مورد محصولات متفاوت با امروز، کاری مهم و پرریسک در زنجیره است.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در مقایسه با سایر ارکان علم و فناوری که هدف آنها حمایت از شرکت‌ها در انتهای زنجیره و نزدیک به محصول و بازار است، در ابتدای زنجیره و به‌عنوان حامی پژوهش‌های عمیق عمل می‌کند و سایر نهادهای حمایتی زیست بوم، با حمایت‌های تکمیلی خود، راه ورود محصولات جدید به بازار را هموار می‌کنند. این برنامه باعث می‌شود که محصولات پیچیده و دارای نوآوری بالا توسط شرکت‌های رده‌بالای دانش‌بنیان، وارد بازار کشور و صادرات شوند. ریسک انجام پژوهش‌های عمیق درحدی است که شرکتها (در حد و اندازه شرکت‌های فعلی دانش‌بنیان) حتی انجام آنها با اعتبار مالیاتی را هم دارای توجیه نمی‌دانند.

شرکت‌های دانش هدف نهایی این برنامه، افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به‌ویژه در رقابت با محصولات خارجی است و هدف عملیاتی این برنامه عبارت است از «تداوم نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان» و «افزایش تعداد محصولات پیچیده دانش‌بنیان».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha