• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402041005758
  • خبرنگار : 71567

خبر خوش وزارت علوم برای مولفان کتب مرجع دانشگاهی

خبر خوش وزارت علوم برای مولفان کتب مرجع دانشگاهی

معاون آموزشی وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای حمایت ۲۰۰ میلیونی از مولفان کتب مرجع دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی در حاشیه نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین اجلاس کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به نقش اساتید و دانشمندان کشورمان در تولید جهانی علم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نقش دانشمندان ما در تولید علم جهان دو درصد است که اگر این آمار را با نسبت سهم جمعیت ما در جهان مقایسه کنیم می بینیم وضعیت خوبی داریم. به طوری‌که آمار دانشمندان یک و دو درصد ما هر سال بسیار افزایش می‌یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی آموزشی که انجام شده دانشمندان ایرانی در هر جای جهان که بسیاری از آنها انتشاراتی نیز دارند، وقتی بخش ها یا تمام کتاب های مرجع را تدوین می‌کنند مورد حمایت ما در وزارت علوم قرار بگیرند و از گرنت ها و امتیازات خاص برخوردار شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: حداکثر حمایت مالی ما از اساتید یا دانشمندانی که کتاب های مرجع می نویسند ۲۰۰ میلیون تومان است.

عموعابدینی خاطر نشان کرد: سال گذشته معاونت آموزشی وزارت علوم تعدادی از کتاب هایی که مرجع می شوند را مورد بررسی قرار داد و مقداری اعتبار برای این موضوع در نظر گرفت. با مصوبه جدید این حمایت ها به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

وی در پایان تاکید کرد: برخی کتاب‌ها به عنوان کتب مرجع دانشجویان ما محسوب می شود سازمان سنجش نیز از این کتب به عنوان منابع آزمون استفاده می کند. در این راستا وزارت علوم از دانشمندان ایرانی خارج از کشور نیز که در تدوین کتب مرجع با اساتید و دانشمندان ما همکاری کنند، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۰ ۲۲:۲۲

کتب مرجع الان مشکل نیست ، بزرگواران تغییر آموزشی و حمایت از ایده‌های مهارت محور همچون طرح کاد دهه ۶۰ ( ارتباط دانشجو با بازار و شاگردی ) را سرلوحه کار قرار دهید تا بیکاری کم رنگ و کسب و پیشه اخذ شده بعد دوران دانشجویی رونق یابد. این تفکرات سبب آینده روشن علمی و حرکت چرخ دنده اقتصاد میشود . مثال : عملی شدن حضور دانشجوی حقوق در مراکز دادگاه ، ادارات حقوقی سبب کم رونقی آزمون های پولی و پراسترس وکالت،سردفتری و... و افزایش مهارت دانشجوی این رشته در اخذ شغل آتی خود خواهد شد یا حمایت از گسترش آموزش طب سنتی در دانشگاه های پیام نور و....با سیستم فراگیر و آموزش اساتید علاقمند وطرح های دیگری که بهتر از حمایت مالی از نویسندگان کتب مرجع است .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۵۰

سلام . باید این ممیزی توسط انجمن ناشران کتابهای دانشگاهی که در بطن ماجراست و آشنایی کامل با کتابهای دانشگاهی دارد صورت بگیرد