• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402052817672
  • خبرنگار : 30057

دهقانی فیروزآبادی در حاشیه افتتاح مرکز رشد بابلسر:

حمایت‌های معاونت علمی در توسعه فناوری عموما در قالب تسهیلات بلاعوض است

حمایت‌های معاونت علمی در توسعه فناوری عموما در قالب تسهیلات بلاعوض است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: حمایت‌های ما در توسعه فناوری عموما در قالب تسهیلات بلاعوض است و در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه کسب و کارها در قالب وام‌های کم‌بهره و سرمایه در گردش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی امروز بعد از بازدید از مرکز رشد نوآوری نوشهر و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی به منظور افتتاح مرکز نوآوری بابلسر، نوشهر را به مقصد این شهر ترک گفت.

دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رشد نوآوری بابلسر در جمع خبرنگاران گفت: مرکز رشد فناوری و نوآوری بابلسر که با همت معاونت علمی و همکاری مسؤولان استانی راه‌اندازی شد و طی آن یک ساختمان قدیمی گمرک به یک قضای پر نشاط تبدیل شد.

وی با بیان اینکه این مرکز  رشد شروع به جذب شرکت‌های فناور کرده است، ادامه داد: این استان با توجه به نیازهای زیادی که به‌ویژه در حوزه کشاورزی دارد، یکی از پایگاه‌های اصلی تولید کشور به شمار می‌رود، ضمن آنکه پتانسیل‌های زیادی در توسعه دارد.

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: امیدواریم این مرکز رشد نوآوری بتواند هر روز تیم‌های جوان و جدید را جذب کند و معاونت علمی نیز متناسب با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های فناورانه، حمایت‌های متفاوت و متنوعی را به این شرکت‌ها ارائه خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تاکید کرد: حمایت‌های ما در توسعه فناوری عموما در قالب تسهیلات بلاعوض است و در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه کسب و کارها در قالب وام‌های کم بهره و سرمایه در گردش خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: با همتی که در مسؤولان استان و شهرستان و این مرکز رشد وجود دارد، امیدواریم در سال آینده شاهد شکوفایی بیشتر این مرکز باشیم.

علی اصغر طهماسبی‌نژاد، مدیر مرکز نوآوری پارک علم و فناوری مازندران نیز در حاشیه افتتاح این مرکز نوآوری در جمع خبرنگاران یادآور شد: ساختمان این مرکز متعلق به گمرک بابلسر بوده که با تفاهم‌نامه امضا شده با پارک علم و فناوری، به این مرکز رشد اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: پارک فناوری این ساختمان را بازسازی کردیم و ما این مرکز را در اختیار شرکتهای فناور قرار دادیم.

وی، حوزه‌های فعالیت واحدهای مستقر شده در این مرکز را حوزه‌های شیمی، زیست، کشاورزی، فناوری اطلاعات و برق و الکترونیک ذکر کرد و یادآور شد: در این مرکز ۱۸ شرکت و هسته فناور مستقر شدند که از این تعداد ۵ شرکت، هسته فناور و ۱۳ شرکت واحد فناور محسوب می‌شوند.

به گفته وی، ۳ مورد از شرکت‌های این مرکز، دانش‌بنیان هستند.

به گزارش ایسنا، دهقانی فیروزآبادی در این مراسم از برخی از شرکت‌های مستقر در این مرکز رشد بازدید کرد.

محصولات عرضه شده شامل این موارد است:

* سنسور فیبر نوری برای کاربردهای متنوع

* بویلرها و مخازن تولیدکننده آب گرم

* تولید گرافن

* تجهیزات حوزه کشاورزی

* نرم‌افزارهای ساختمان با هدف محافظت ار ساختمان‌ها

* دستگاه سورتینگ محصولات کشاورزی

* تجهیزات پایش زمین 

* سورتینگ 

معاون علمی رئیس‌جمهوری بعد از افتتاح این مرکز رشد به منظور بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات روشنایی وارد این شرکت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha