• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402060704412
  • خبرنگار : 30057

همزمان با هفته دولت صورت گرفت

معرفی ۱۷ محدوده طلا و ۶ محدوده سرب و روی در خراسان جنوبی

معرفی ۱۷ محدوده طلا و ۶ محدوده سرب و روی در خراسان جنوبی
عکس تزیینی است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی با اشاره به انتشار عمومی نتایج طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت گفت: معرفی ۱۷ محدوده طلا، ۶۰ محدوده مس، ۶ محدوده سرب و روی و ۲۵ محدوده نیکل از دستاوردهای این مطالعات است.

به گزارش ایسنا، مهندس رضا جدیدی در آیین اختتامیه طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی با بیان این‌که طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی از مهرماه سال  ۱۴۰۰ در استان خراسان جنوبی آغاز شد، افزود: این طرح در آبان ماه  ۱۴۰۱ به پایان رسید و اتمام روند ارزیابی علمی و داوری اطلاعات نیز در ابتدای سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی درباره ویژگی‌های خاص طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان خراسان جنوبی گفت: در این طرح ۶۰ پروژه زمین‌شناسی و اکتشافی در مساحتی بالغ بر ۳۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع اجرا شد که دستاوردها و خروجی این طرح انتشار اطلاعات زمین‌شناسی و اکتشافی در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی اقتصادی در مقیاس کاربردی  یک‌پنجاه‎ هزارم است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور  با  تاکید بر اینکه مطالعات ژئوفیزیک هوایی در گستره خراسان جنوبی طی سال گذشته اجرا و اطلاعات آن منتشر شده است، ادامه داد: معرفی ۱۷ محدوده طلا، ۶۰ محدوده مس، ۲۵ محدوده نیکل، ۹ محدوده منیزیت و ۶ محدوده سرب و روی به عنوان نتایج و دستاوردهای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان‌جنوبی است.

وی توسعه مناطق کم برخوردار و در راستای رونق بخشی معدن و تولید اشتغال مولد با نگرش ویژه بر نیروی انسانی بومی و آمایش سرزمین در قالب کشف ذخایر جدید معدنی را از اهداف طرح تحول زمین‌شناسی دانست و گفت: در این طرح ۴۲۰ برگ نقشه و گزارش زمین‌شناسی با اولویت اکتشافی و زیر ساختی و ۴۲۰ برگ نقشه و گزارش از اکتشافات ژئوشیمیایی سیستمانیک تهیه شده است، ضمن آنکه ۶۰۰ هزار کیلومتر خطی مطالعات ژئوفیزیک هوابرد اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha